1 € 1 USD 4,3869luni 29 nov 2021
Versiune
Mobile
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 9:12
+51/75
Spuneți și de componenta umană.
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:20
+6/38
De miticii care te-ar lăsa fără bani într-o secundă de neatenție, de serviciile extrem de scumpe și proaste.
Doar de 5 ori
Captain Obvious [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:25
+10/14
Mai bine zis
Comment sters de user
Porumbelul Vidanjor [anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 9:34
+17/21
Depinde de perspectiva
Om2018 [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:38
+5/21
Budapesta are toate atu-urile mentionate in articol: infrastructura, arhitectura, izvoare termale, isi vinde bine istoria etc. Insa din perspectiva turistului care tocmai a revenit din Budapesta, dupa a 6-a vizita facuta (ultima fusese in 2013) , pot spune urmatoarele: Budapesta este sufocata de turisti, mancarea este mult mai proasta si prea scumpa pentru calitatea oferita (20 euro de pers pt o mancare ca de cantina), cozi peste tot in zonele turistice. Schimbarea este vizibila. Ea este profitabila celor care activeaza in turism, insa doar atat.
Autorul a fost bland
Explicit [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:41
+18/30
Adevarul e ca situatia e mult, mult mai proasta pentru Bucuresti cand e comparat cu Budapesta. Practic nu exista capitol la care sa nu fie surclasat de capitala Ungariei.

Pana si in Sofia am remarcat felul ceva mai relaxat si mai atent in care circula soferii bulgari fata de romanii cei mereu grabiti si criminal de neatenti.
Cata dreptate ai...
Wheelwright [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:53
+28/40
E prosteasca comparatia intre atractivitatea Budapestei cu Bucurestiul.
Budapesta se compara cu Viena si alte orase similare din punct de vedere al potentialului turistic.
Faptul ca Bucurestiul e vizitat de o cincime din cati viziteaza Budapesta e de apreciat din punctul meu de vedere (desi stiu ca majoritatea turistilor vin in capitala noastra pentru business si nu pentru placere).
Si altele
independentu [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 9:54
+5/23
Budapesta e o locatie premium si pentru productia de filme porno.
In Romania, pornografia e mai mult locala.
M**e PSD!
Cred ca privim putin gresit comparatia
bigbrother [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:00
+11/17
Cum nu putem darama Bucurestiul si sa-l facem cu castele si rau navigabil in locul struto-camilei care este acum (desi s-ar merita in multe cazuri) , nu suntem singurul oras care nu are asa ceva.

Multe capitale din lume au fost in aceasta stare, dar
primarii si guvernul de acolo au inteles ca orasele alea trebuie sa arate intai a capitala, nu a groapa de gunoi poluata si cu un trafic infernal cum e Bucurestiul. Mergeti acum vara pe langa Dambovita, peste drum de Primaria capitalei, sunt niste case care stau sa cada si miroase ingrozitor pe acolo, asta ca sa dau doar un exemplu rapid. La modul asta de nesimtire s-a ajuns in Bucuresti, o raita prin centrul capitalei se lasa cu cancer de la masini si poluare si un strat gros de mizerie pe piele.

Si e pacat, pentru ca sunt multe de vazut in acest oras, o simpla cautare pe Google si returneaza zeci de destinatii. Sunt site-uri romanesti si straine care promoveaza activ Bucurestiul si au toate informatiile in engleza a.i sa stie oricine ce sa faca aici, ex https://www.visitacity.com/en/bucharest, un site unde poti alege din traseele existente sau iti poti face traseul dorit pas cu pas pentru una sau trei zile.

Dar totul se rezuma la primari si la oameni care, sa recunoastem, mai au mult de invatat in privinta traiului la oras. Pentru cineva care locuieste aici orasul asta nu este placut dar pentru un turist, cu un minim efort, se poate ajunge la o destinatie ieftina si placuta de vizitat, nu doar ca punct temporar in drum spre Transilvania.
Un Element de Comparatie
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:11
+2/20
Este Functionarea la Turatie Maxima a Bordelurilor in Budapesta, la Bucuresti Crucea de Piatra ramane doar referinta de Wikipedia
Explicatia este simpla:
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:13
+16/18
In Budapesta chiar ai ce vizita...cand am fost acolo am ramas mut de uimire, vazand cum arata orasul: arhitectura deosebita, (gen 1860-1910), palatul Parlamentului, Dunarea, podurile si croazierele pe Dunare, muzeele, mormantul lui Matei Corvin, Citadella, thermele, muzeul de istorie, gara (care e o capodopera, de 2 ori mai mare decat gara de Nord din Buc), mereu e cate un festival iar traficul e mai degajat decat la noi...
Sa stiti ca si Bucurestiul, privit stirct ca turist, arata altfel. Am fost cu delegatii de straini in oras, sa le prezint orasul, si vazut ca turist arata mult mai bine decat vazut ca locuitor...sunt terase, restaurante bune, muzee, viata de noapte, Muzeul Satului (pe care ungurii nu il au), thermele din Balotesti, Calea Victoriei, parcuri, Casa Poporului Antipa (care este peste multe muzee occidentale de istorie naturala)....doar sa eviti orele cand e aglomerat in trafic (dimineata pana in 9.30 si seara intre 16.30-19.30).
Insa Budapesta are un enorm avantaj: proximitatea fata de UE, apartenenta la Schenghen si apropierea de autostrazi.
Un alt oras puternic vizitat de vestici este Praga. Ca obiective turistice este mai slab decat Budapeste, dar e mai aproape de vest, si din acest motiv e mai vizitat.
Diferenta turisti
liberlamunte [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:15
+10/12
Daca ai fost in Budapesta (si evident si in Bucuresti) iiti dai seama imediat de ce este asa mare diferenta intre ele si de ce sunt asa multi turisti in Budapesta
La un singur capitol sta bine Bucurestiul
gigiduru_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:17
+7/17
Dristor Kebab.
Cu de toate fara iute.
#afkdeweekend
#afkdeweekend [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:26
+7/13
Comparatie este cam extrema. Cum au spus si cei de mai sus, nu poti compara un oras cu superba arhitectura a Budapestei, cu amestecul comunist si post comunist de cocioabe si cladiri din sticla din Bucuresti.
Cu toate ca in ultima vreme au inceput sa apara si la noi grupurile de turisti ce in alte capitale europene umplu la refuz fiecare straduta sau muzeu, mai avem mult de lucrat la partea de servicii si prezentare pana sa ajungem la nivelul ... Bratislavei sau Zagrebului.

PS: a incercat cineva sa cumpere o calatorie pe STB in Bucuresti in engleza? :)) Mai bine chemi un Uber :|
#afkdeweekend
UP VOTE FARA NUMAR
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:36
+3/7
Chapeau Bas !
really?
sunstorm [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:40
0/4
Bratislava?
asta cam asa este...
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:43
+2/14
Unguroaicele sunt focoase...
Dupa 1989, Ungaria a fost lider in domeniul privatizarii si dezvoltarii economice, dar si in domeniul bordelurilor si liberalizarii pietei sexului.
La noi, Daniel te-ar omori, numai daca aduci vorba de asa ceva.
turistii straini apreciaza mai mult
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:45
-9/19
Casa poporului decat parlamentul din Budapesta (care e o cladire frumoasa, cu un stil arhitectural placut, dar ca ea sunt altele o gramada in vest; prin comparatie, Casa poporului e unica, nu mai gasesti asa ceva). Pacata ca au bagat acolo parlamentarii si nu se mai viziteaza toata.
Culmea este ca BOR ul interbelic
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:50
+6/10
Nu era asa Habotnic !
incomparabil
@Dem [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:56
+7/11
nu poti compara o capitala cu arhitectura balcanica si 20% de influenta franceza ca Bucuresti cu Budapesta facuta 100% cu banii su aurul imperiului austro-ungar.
Dupa Praga si Viena e urmatoarea bijuterie din blocul estic. Bucurestiul este interesant dar trebuie renovat tot centrul. In Bucuresti ca strain nu ai ce vedea. In afara de palatul Cotroceni, monstruozitatea Casa Poporului si muzeul satului D. Gusti. La sfarsit sa enjoy o cina in centrul vechi unde risti sa iei o caramida in cap. atat.
Este Label Kiseleffzece
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 10:59
+12/14
Deoarece se filmeaza intre ei ( doggy style, sau in masini )
palatul parlamentului
BjornTuroque [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 11:02
+3/3
Ala unguresc e din secolul nouaSPE, nu noua, dar da, diferentele raman.
comparatie
@Dem [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 11:24
+3/5
Belgrad si chiar Bucuresti sunt peste Zagreb ca obiective de vazut si per ansamblu. pe mine Zagreb-ul nu m-a impresionat. Cred ca si Ljubljana e mai frumoasa
Comment sters de user
Porumbelul Vidanjor [anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 11:37
+4/10
Da, trebuie sa ai si ce sa arati
Zimbru [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 11:42
+13/21
Cred ca Bucurestiul cu aproape 1.5 milioane de turisti straini este destul de vizitat tinand cont de cum arata orasul acum. Bucurestiul este cu siguranta un oras interesant. Am fost surprins ca desi multora dintre Bucuresteni nu le place orasul, multor turisti le place foarte mult. Am adus un cuplu din Chicago in Romania si au vizitate orasele din Transilvania si satele sasesti, dar pana la urma cel mai mult le-a placut Bucurestiul, si de atunci s-au mai intors in capotala inca de doua ori. Daca vrea sa atrage mai multi turisti, Bucurestiul trebuie in primul rand sa se puna la punct. De exemplu sa pietonalizeze piata Revolutiei (probabil cea mai mare piata istorica din tara). Astazi orasul pare facut pentru masini si nu pentru turisti, iar patrimoniul istoric este demolat si neintretinut, in loc sa fie pus in valoare. Bucurestiul ar mai avea o sansa daca ar fi bine administrat. Asta depinde de votul Bucurestenilor la alegerile locale. Si la nivel de night life e peste Budapesta (probabil singurul capitol la care este peste).
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 11:43
+16/24
Sa vezi ce furturi sunt in Budapesta
Zimbru [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 11:48
+3/19
Imi place Budapesta ca arhitectura insa au parca mai multi mitici ca in Bucuresti. De doua ori m-au furat, o data in gara Keleti si a doua oara in metrou, in imbulzeala. La asta adauga faptul ca taximetristii nu stiu cum sa te faca sa platesti mai mult, ca e destul de multa prostitutie etc.
Am fost; prinre altii, cu o prietena Belgianca la Budapesta (de origine Congoleza) si a trebuit sa ne scurtam cu totii sejurul pentru ca a fost jignita la restaurant pentru ca era de culoare etc. Nivelul de toleranta este foarte scazut daca esti de culoare sau un pic mai "bronzat".
Corect, de administrare depinde si turismul
Rezistam [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 11:57
+9/9
Bucurestiul are ce oferii la nivel de muzee, parcuri, centru istoric, bulevarde, muzeul satului, Delta Vacaresti, Terme Bucuresti, Palatul Mogosoaia etc. etc. insa orasul arata groaznic de prost intretinut.
Sa iesim la vot la locale si sa alegem pentru prima oara un primar care sa fie macar "normal".
Zau?
Rezistam [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:03
+5/9
Bucurestiul nu-l poti compara cu Bratislava, care are un centru istoric cat jumatate din cel al Sibiului. Sigur, este un oras bine intretinut, dar are 400 000 locuitori arata ca un oras de provincie.
Cei care traim in Bucuresti il vedem cu alti ochi decat cei care il viziteaza. Sunt surprins ca foarte multori straini le place amestecul arhitectural, stilul neo-brancovenesc, dinamismul orasului. Insa Bucurestiul trebuie pus la punct. Este teribil de prost intretinut.
Nu e nicio rusine sa fi oras Balcanic
Rezistam [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:05
+4/6
Ar fi grozav daca Bucurestiul ar arata ca Istamulul. Tocmai asta este sarmul Bucurestiului, ca e un oras mai de Sud al Europei. E clar ca nu are numarul de cladiri istorice pe care il are Budapesta, insa trebuie sa marseze la maxim pe aturiile pe care le are. Si aici administratia capitalei este zero.
Bucuresti
Pacala se intoarce [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:08
+17/23
pai bucuresti nu e un oras turistic. Cam fortata comparatia intre cele doua orase. E ca si cum ai compara Sighisoara cu Galatiul
si cand te gandesti
liviu_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:11
+7/9
ca romania e mult mai atractiva turistic...
dar ce sa-i faci... nenorocitu de neamt nu vrea sa stea 4 ore pe valea prahovei pe drum, vrea autostrada si nu vrea nenorocitu sa se kce in curte...
diferenta e
liviu_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:13
+3/11
ca Budapeste este asa pentur ca ungurii s-au ocupat de ea...
Bucurestiul este asa pentru ca romanii NU s-au ocupat de el...
Bucurestiul poate sa fie un oras foarte ok daca cladirile noi se construiesc pe bune nu pe spaga, alea vechi se repara, se dezvolta infrastructura etc etc
Da, Bratislava
#afkdeweekend [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:14
+1/3
What? Am fost anul acesta intr-o zi ploioasa si am vazut mai multe grupuri de turisti ca in centrul Bucurestiului intr-o zi buna.
Si da, Bratislava este un mic orasel cu potential turistic scazut.
aproape in total de acord cu tine
liviu_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:15
+10/12
cu o exceptie...
orasul nu e facut pentru masini... si nici pentru pietoni... orasu e facut ca sa poata fura psd... atat!

trebuie reparat mult la bucuresti (sosele, transport in comun, cladiri istorice etc) dar poate sa fie un oras misto... trebuie doar ca cineva sa vrea asta...
sa vrea sa faca orasul ok, nu sa vrea sa fure prin firmele primariei (ilegale) sau prin punerea a 3 randuri de borduri!
nu e asta singura problema
liviu_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:17
+9/9
se fura peste tot...
problema este cum (nu) se face treaba in bucuresti pt ca primarii vor doar sa fure
apoi restu se rezolva... daca politia in loc sa incalce legi ca sa amendeze pe unu cu m psd chiar ar patrula pe strada si ar amenda/aresta infractorii!
palatul nostru
liviu_ [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:18
+2/6
e mai cunoscut...
s-ar putea face treaba buna de tot cu el...
dar nu se vrea!
Mdea...
#afkdeweekend [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:40
+3/5
Nu am spus ca Bucurestiul nu are destule de oferit. Si da, locuind aici tindem sa ignoram multe obiective pe care un turist ar sarii imediat cu camera. Dar faptul ca Centrul Vechi este o paragina lipita cu banda adeziva colorata, parcurile sunt in stadiul in care erau in `80 (sau mai rau), sa folosesti transportul in comun fara sa cunosti limba este extrem de dificil, iar traficul infernal face navigarea prin oras tare anevoioasa, duc orasul la coada clasamentului turistic.
PS: Mi-a placut mai mult Bratislava decat Sibiul.
Hmmm
#afkdeweekend [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:45
+3/3
Cred ca depinde mult si de prioritatile turistului. Eu am gasit Zagrebul chiar dragut. Nu m-as duce a doua oara in mod expres dar nu m-ar deranja sa mai ajung odata din greseala.
Ljubljana este o bijuterie de oras si este in alta clasa, mai ales de Craciun.
exact
Toni_Romania [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 12:54
+5/11
Degeaba ar fi Budapesta "incarcata de istorie" daca maghiarii nu ar intretine (bine) orasul... Fata de noi maghiarii sunt patrioti si uniti si nu prea imita la comanda mode imbecile din occident, ca noi, ca sa se dea "cosmopoliti"... Nu mi place sa zic, dar fata de HU la noi parca e o hazna.
+ avem acolo in Marime Naturala 600
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:06
+4/6
Ucenici Ali Baba !
ce programe tematice s ar putea face cu astia ! mai ales ca Nu perticipa la dezbaterile din plen !
sa incepem cu inceputul
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:07
-6/12
Localizare:
Budapesta: Planeta Pamant, [si un numar de detalii]
Bucuresti: Planeta Rosie, [cu o groaza de detalii]

Natura localitatii:
Budapesta: oras (capitala de tara; sediul mafiei bine camuflat)
Bucuresti: ??? (falsa capitala de tara; sediul mafiei la vedere)

Specia dominanta:
Budapesta: Homo sapiens, ssp. budapestanus
Bucuresti: ?? (!)

Tehnologia dominanta:
Budapesta: Sabia si schelalaitul
Bucuresti: Furtul si abureala

Limba de comunicare dominanta:
Budapesta: Banul si Laudarea istoriei furate de la altii
Bucurestiul: Maraiala si linsul c... (plus banul si ... ca la Budapesta, noul model regional pt mafie)

Riscul dominant:

Budapesta:
- Localnici dezorientati care vorbesc limbi imposibile (natura riscului este greu de definit),
- Homo sovieticus (natura riscului relativ cunoscuta dar surprizele nu sunt excluse)

Bucuresti:
- Trecerile de pietoni (frecvent mortale),
- Trenurile (riscuri mecanice, bacteriologice si complexe),
- Cladirile fara semnalizare "cad pietre"
- Cladirile imbulinate in general
- Zgomotul (traume psihologice posibile),
- Homo cavernicolus*,
- Homo hystericus**,
- Homo sovieticus,
- etc [list updated daily]

*https://en.wiktionary.org/wiki/cavernicolus
**https://en.wiktionary.org/wiki/hystericus
nici macar
Itsoc [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:23
-6/8
nu e vorba doar ca Budapesta e fosta capitala de Imperiu pe cand Bucurestiul nu, e vorba si de cum marketezi orasul. In fond, ce are Amsterdamul asa de smecher arhitectural? e doar zona centrala frumoasa si in rest un oras banal dar ingrijit. Zona veche are si Bucurestiul, destula, cat un oras mai mic intr-un oras mai mare doar ca ni se rupe si nu ne intereseaza turismul iar asta se vede nu doar in Bucuresti ci in toata Romania. La cate obiective turistice si locuri frumoase are Romania, turismul trebuia sa fie de ordinul procentelor din PIB mai mare decat al Greciei dar nah, coruptie, smecherie, miserupism.
Asa ca ma mir ca Bucurestiul are peste 1 milion de turisti chiar, probabil multi veniti cu business si restul pentru turism sexual, se stie doar ca oferta in Centrul Vechi e variata si la vedere, bere ieftina, femei usor de fermecat daca esti strain cu bani, distractie, siguranta, easy life pe scurt.
Revenind la Amsterdam, iarba e un selling feature. Cred ca daca PMB (sigur, cand nu va mai fi condus de tzoapa de la bacau) ar baga vreo 200 M euro in modernizarea zonei Unirii-Coltea-Lipscani-Magheru-Romana-Ateneu, s-ar legaliza prostitutia care oricum e pe fata in toate "saloanele de masaj" din CV si eventual s-ar legaliza si drogurile usoare gen iarba, in scurt timp Bucurestiul ar deveni un Amsterdam al Vestului, mult mai ieftin cu femei mult mai frumoase care ar avea potential sa duca turismul in oras peste cel din Budapesta...
Și este.
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:33
+3/7
La propriu și la figurat.
Viena e in vest
@Dem [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:34
0/4
scuze Viena nu e bloc estic dar as pune in loc Sankt petersburg, fostul Leningrad No. 1
Și ce-i rău în asta?
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:39
-9/15
Du-te-n Ferentari dacă ai culoarea adecvată. Dacă te cheamă Gustafsson nu ai cum să ai culoarea lui Feraru de la Ferentari.
„Belgianca” de rit „Congolez”? Tradu-ne, faraoane.
vadim
constituionalul [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:44
+2/4
Vadime, unde esti? Ar innebuni tribunul la o asemenea veste
Zi, bă: „Să mutăm capitala la Iași”!
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:45
+3/7
M-ai dezamăgit, șoldovene.
sa termine daniel catedrala
stupidu [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 13:46
+6/10
sa vedeti ce depaseste bucurestiul budapesta la numarul de turisti dupa ce termina danutz catedrala!
De ce sa mai zic, daca deja stii ce trebuie?
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:17
-3/7
Nu fi dezamagit, prietene. Din cand in cand si zic, dar ma concentrez mai mult pe realizarea concreta a cestei schimbari (este mult de munca, stii asta doar). Iar cand nu zic, ma bucur de ajutorul pe care mi-l dai tu. Doar asigura-te ca mai faci si sport macar o ora pe zi - face bine la incheieturi. Eu fac sport, de aia am solduri bune si sunt pregatit sa dau suturi eficiente cui merita .

Multumesc pentru interventie si suport :)
Cigansag
Setalcott [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:18
-3/5
Eu, locuind de 15 ani in SUA, ma ingrozesc cand vad graffittiurile din centrele istorice ale oraselor romanesti
Aha, vocatia Bucurestiului.
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:19
-6/6
Ai identificat nisa.
Da!
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:22
+6/6
Prin scoaterea Parlamentului din aceasta cladire si inlocuirea lui cu un complex muzeal si de conferinte (plus o zone comerciala in interior). Cu ceva creativitate, acest palat poate fi transformat in mod radical.
se vede ca nu esti umblat..
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:23
+5/9
eu am vazut angajati in banci care aveau culoarea neagra-neagra, dar purtau nume locale.
Ce parere ai de un Stevensson negru tuci, economist la banca Suediei? (cand a dat mana cu mine am crezut ca e congolez)
Sau de Faisel Cloudy, pakistanez nascut in Londra, care e IT-ist la Bank of England?
In ziua de azi globalizarea are multiple forme si culori...
Afla ca in lume sunt negri mult mai negri decat ce avem noi in Ferentari.
Bucurestiul deja arata ca Istanbulul
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:25
-1/7
adica e un mare bazar jegos (din pacate pentru Bucuresti).

Bucurestiul nu are cum sa fie un aras Sud-European deoarece este la nord de Dunare, intr-o clima de tip Central European, nu mediteranean (nici macar sub-mediteranean).

Problema de fond a Bucurestiului este ca nu are o identitate a sa. Este un amalgam haotic. Nu ca nu s-ar putea corecta. Se poate - greu dar posibil.
Europa Centrală.
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:26
0/6
Acolo-i Viena.
Ti-am dat un vot pozitiv
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:28
-5/5
pentru ca ai demonstrat ca poti sa inveti.
amice, daca tie nu iti place, afla
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:33
-1/7
ca altora le place Bucurestiul.
Doar ca tu si altii trebuie sa intelegeti ca e mare diferenta intre a privi Bucurestiul ca turist cu bani si a-l privi ca localnic.
Am un prieten din Budapesta care m-a vizitat si a ramas placut uimit de frumusetea Bucurestiului...i-au placut centru istoric cu iesirile la terase ptr bere si cina, cladirile vechi din centru, parcul Cismigiu, muzeul de arta si cel militar (care e f tare), Antipa, Casa Poporului, Muzeul Satului, muzeul Buc, termele din Balotesti, Opera, restaurantele...
Hai sa fim seriosi, zona veche cuprinsa intre Piata Victoria-Ana Ipatescu, Calea Victoriei, Romana, Universtitate, bd Regina Elisabeta, Cismigiu si Opera putine tari o au.
Doar ca nu e bine intretinuta...mai dai in gropi, mai gasesti o cladire nerenovata.
Nu i-a placut in schimb ungurului traficul aglomerat...s-a mirat si el ca desi sunt 3 benzi pe sens, tot e aglomerat spre Otopeni.
In schimb s-a mirat cum de taximetristul i-a luat de la Otopeni la Universitate doar 10 euro, in Budapesta a dat dublu ptr o distanta de 2 ori mai mica.
100% corect
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:38
+4/8
Si mie mi s-a parut ca taximetristii incearca sa te fure mai rau decat in Buc.
Trolele lor erau mai vechi si mai proaste decat ale noastre, iar cand primeam restul la restaurant trebuia sa numar de 3 ori banii, pentru ca de multe ori mi-au dat rest mai putin.
In schimb, am fost si in magazine mici de unde am cumparat o crema de ras si un aparat de ras, iar vanzatoarea, amabila, mi-a urat petrecere frumoasa diseara (ceea ce in Buc nu prea auzi).
in Bronx de unde vine AOC
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:53
+3/7
este ok !!!!
„Se promoveaza mai bine“- forma fara fond!
V. Istina [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 14:57
+4/6
Credeam ca ne-am mai invarat, ca am mai crescut ca popor, si nu ne multumim ca prostul lenes cu cea mai ieftina si comoda explicatie, chiar daca e falsa.

Intrebati-i pe romanii din provincie de ce nu se duc in vacanta in Bucuresti. Si aveti raspunsul.
Corect
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:02
-3/3
.
Ok sau nu
Setalcott [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:29
0/8
Turistii nu se duc in Bronx, se duc in Manhattan
Bugetărică, neuron stingher, ai înviat?
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:36
-8/12
Păcat. Îți aperi neamul?
daca AOC ajunge la "putere"
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:36
-1/5
Bronx va fi loc de Pelerinaj
Și eu vreau la fel.
Raoke [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:40
-5/7
Iașiul să fie capitala Țării Românești și a Moldovei. Pe ceilalți să-i lase-n pace. Voi cu Orientul, noi cu Occidenrul.
Ca provincial
Mirobo [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 15:55
+5/7
Mă gândesc cu groază dacă am treabă prin capitală ,ca șofer ,că trebuie să ajung undeva la o anumită oră.
Nu doresc musai să ajung cu autoturismul dar gândesc că drumul de la și spre aeroport s-ar putea să depășească valoarea combustibilului consumat de acasă la B și retur.Taxi-urile fantomă,etc...înțelegeți sper!
Am fost și în Budapesta.Ungaria,fost imperiu.Ce să mai zicem?Prefer să merg la Budapesta deși e de 3 ori distanță în km rutieri față de B .Statul maghiar își face treaba.Cel român nu.Eu îl asociez cu incompetența.Punct!
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 15:56
+1/5
Pardon,
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 16:03
-5/13
Galatiul in anul 1999 era un oras f frumos.
NU stiu cum o mai fi acum.
si nevoile,
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 16:05
+2/8
si tara.
lasa ca sunt si alte orase marete,
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 16:07
+4/8
si nu sunt strabatute de ape.
Bucurestiului ii lipseste o conducere de oameni gospodari, care sa se ocupe de oras...pana acum am avut primari hoti si foarte hoti (indiferent ca vorbim de primarul care este , de doctor sau de altii)
Pe harta turistica si harta economica
bancher [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 16:09
0/4
Viena este considerata in vest. Ca geografic este in centru, e alta treaba...insa occidentalii o considera in vest.
Limita vest-est este data de granita Ungariei cu Austria.
Doar ca esti pe langa.
Habermas [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 16:22
+2/2
Iasiul nu este Orientul ci Occidentul.
Absolut de acord
ap101 [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:06
+4/4
Locuiesc in America de multi ani si sunt intrebat mereu de prietenii americani—ce sa vizitam? Bucurestiul sau Budapesta? Le zic mereu—ambele. Daca n aveti insa timp sau bani—Budapesta.
Serios?
suk-yi [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:11
-3/9
Articolul vostru e complet ridicol. Simpla idee ca Bucurestiul ar putea concura la ceva cu Budapesta e dincolo de hilar, e aproape jignitor pt orice om inteligent si care a vazut macar odata cele doua orase si poate compara. Astia care scrieti articolele astea, puneti mina de la mina si faceti rost de bilet pina la Budapesta. Daca mai veniti inapoi, e cazul sa scrieti un articol de mea culpa...
Nu, Budapesta concureaza serios pe alde Viena asa cum Praga concureaza (sub anumite aspecte) Parisul. Bucurestiul vostru mult iubit si infect nu exista in povestea asta. Si nici nu va exista vreodata, daca nu se intimpla vreo minune sa se schimbe radical politicile de dezvoltare urbanistica din Romania. Intreaga tara e neadministrata, asta ar tb sa va framinte, nu numarul de turisti.
Sfinte traditii
Setalcott [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:28
-4/4
Vezi ca pupatorii de moaste stiu ei ceva.
Excelenta întrebarea !
Observatory [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:33
+3/5
Budapesta este foarte a prospera de București , din păcate in alta țara .
Nu sunt ungur , nici măcar nu simpatizez, dar adevarul este clar.
Îngrijirea orașului , curățenia și respectul locuitorului pentru istoria lăsată moștenire de generații .
Ungaria a trecut prin aceiasi filiere comunista, istoria este aproape identică . Deci de ce Budapesta este o bijuterie de oraș și Bucureștiul nu?
Bucureșteni !?
Sunt născut și crescut la București , dar nu avem respect și cultura necesară sa ne respectam orașul in care trăim .

Păcat , pentru ca avem locuri minunate , dar nu respectam locul in care trăim !

Nu mai dați vina pe Primar !
Ce vrei sa vina primarul sa-ți ridice hârtiile pe care le arunci pe strada, scuipaturile și chistoacele de la țigări ?
cu DUmana Gabi Forma fara Fond
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:33
+1/3
se duce la rang de Arta - Absurd
Turistii
yol [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 17:58
+3/3
straini se minuneaza, dar nu cred ca apreciaza casa poporului. Ce ar fi de apreciat?:)
In schimb in bucuresti
ACP [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 18:02
+7/7
taximetristii sunt niste sfinti cu cruci la gat si in masini...
refrenul clasic e
gemart [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 18:15
+1/5
"si Bucurestiul are locuri frumoase, dar nu stim sa-l promovam" lol
Un oras industrial cu cartiere
clint [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 18:21
+13/13
gen MicroX, blocuri si tzaranime adusa din toata Moldova sa lucreze la combinat.
Frumos oras, intr-adevar !
Haha, Budapesta e unul din cele mai frumoase orase
clint [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 18:36
+6/6
Pai Budapesta are privelisti de basm, daca urci la castel, vezi oasul vechi peste Dunare, podul de lanturi, vaporase, to centrul istoric este de o curatenie exemplara. noaptea nu numai ca e feeric, se vede ca se spala strazile din centru - standard european - chiar si in fostele tari comuniste, mai putin la noi.

La Bucuresti iti joaca pavajul sub picioare, in zona Unirii/Universitate de ar rade stramosii nostri romani si cu fundul de noi la ce "bine "ne pricepem la drumuri. In centrul vechi gasesti case parasite, gata sa cada, grafitii, orice loc mai dosit miroase a urina, nu conteaza ca sunt terase la 10 metri mai incolo, gunoaie tot asa, oriunde "se poate".
De fapt, centrul vechi care e compus din niste case ce stau sa cada, unora li s-a dat o spoiala si le-au facut restaurante. Daca nu le tradeaza mirosul, ajunge sa bagi nasul putin "in culise" sa vezi igrasia si mizeria la ea acasa.
La intrarea in Centrul Vechi gasesti, pe langa cersetori, niste baieti mai colorati care nu fac nimic, doar scurteaza din priviri trecatorii, asta sub privirile ingaduitoare ale Politiei Locale. Daca intri in vorba cu vanzatoarele de la magazinele dintre Unirii si Universitate iti vor povesti ce specimene isi fac veacul in zona aia si ce nenorociri fac, in special turistilor straini.
Corect, aseara am fost in Centrul Vechi
clint [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 18:55
+10/10
(asa zis-ul). Pavajul din zona Unirii e o rusine. Iti joaca dalele sub picioare, puse la misto.
La intrarea de la Manuc, cersetori si tot felul de dubiosi stau si "masoara" oamenii care trec. Mai incolo, un grup de politisti stau pe Facebook.

Sunt gunoaie, mucuri de tigari pe jos, case parasite - focare de infectie mai exact, grafitti, casele sunt vechi si ne-renovate, de ex. Teatrul de Comedie, o arhitectura splendida, dar inegrit de vreme.

Pe alocuri miroase a urina, in "spiritul" Bucurestilor, unde orice strada mai laturalica sau gangulet este toaleta publica, basca omniprezentii rahati de caine. Aici miroase a urina la cativa metri de terase si noi ne comparam cu orase unde se spala pe jos pavajul. La noi nu ai cum sa speli pavajul ca l-ar lua apa...

Revenind la centrul vechi, muzica tare, ospatarite sictire, gropi, strazi ca vai de ele, aerul ala ca totul e un mare "tourist trap"....

Despre Budapesta, apropo de cei care se plang, cred ca se mai uita si la om. Eu am fost acolo si nu am ce sa le reprosez, o curatenie la care Bucurestiul nu poate nici sa o viseze. Celelalte lucruri nici nu pot fi comparate, ca nu e cazul, Budapesta e unul din cele mai frumoase orase din lume.

Ce sa vada turistii in Bucuresti ? Gretosenia de "Casa Poporului" alaturi de cealalta gretosenie cu cloptnita, construite in vremuri cand un tampit ne punea sa faceam foametea si frigul, respectiv cand ne pleaca oamenii cu milioanele din tara ca nu au spitale si scoli, nu pot tine loc de obiective turistice, mai ales cand la orice pas poti calca intr-un "noroc".
De ce oras de provincie?
Daniel83 [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 19:34
+5/5
Am si eu o intrebare, ca si locuitor din afara Bucurestiului, ce intelegi tu cand afirmi oras de provincie, de ce ar trebui desconsiderat un astfel de oras care e bine intretinut, dar nu are o populatie foarte mare?
Bratislava mi s-a parut un oras ce ofera locuitorilor sai o calitate a vietii mai buna decat Bucurestiul, chiar daca e un oras mult mai mic. In Bratislava aerul e mai curat si mai usor respirabil, deplasarea in cadrul orasului lejera, cladirile si strazile sunt intretinute bine, gasesti usor loc de parcare, transportul in comun nu e aglomerat, retelele edilitare functioneaza bine (nu au problemele Radet-ului iarna), gasesti mai usor o masa la restaurant sau bilete la spectacole, etc.
Mumbai din India sau Lagos din Nigeria sunt orase mult mai mari decat Bucurestiul, dar nu as vrea sa locuiesc acolo, banuiesc ca nici tu.
Bine Ai Revenit !
un domn [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 20:19
+1/5
Am citit comentariile tale cu ani in urma...de ce ai disparut ?
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 20:35
+2/2
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 26 iulie 2019, 20:48
+2/4
Am fost o singura data in Budapesta
Maspp [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 21:58
0/6
si nu m-a impresionat prea mult. Poate am vazut prea multe orase turistice in vest ca sa mai fiu impresionat de un oras estic. Evident, Bucurestiul nu va avea vreodata probabil nici macar jumatate din numarul de turisti pe care-i are Budapesta. Dar ca sa ajungi macar la acest numar trebuie o administratie cu totul diferita. Din punctul meu de vedere, Bucurestiul are ce oferi dar trebuie un primar cinstit si cu viziune. Ai putea sa vinzi Bucurestiul turistilor straini daca stii ce vrei. Ar trebui sa promovam orice incepand cu centrul vechi, Calea Victoriei, Casa Poporului, catedrala, Ceausescu, Revolutia, mancarea ieftina, etc. Sigur , toate astea dupa ce facem curatenie pe strazi, scoatem masinile de pe trotuare, reabilitam tot centrul vechi, etc. Apropo, tocmai m-am intors din Atena, care are un numar urias de turisti. Sincer, in afara de Acropole si Plaka, Atena este o mega-mizerie de oras, un haos urbanistic imens, cartiere sordide la 2 pasi de centru, sute de mii de imigranti etc. N-am fost in Varsovia, dar am auzit ca in afara de centrul vechi, e la fel de comunist ca si Bucurestiul (sau mai rau).
Să nu comparăm bananele cu prunele uscate
Radu69 [utilizator], Vineri, 26 iulie 2019, 21:58
+2/8
Budapesta e din altă ligă (prima!) de capitale: Viena, Praga, Paris, Londra, Roma, La Valletta, Madrid, Lisabona, Istanbul (chiar dacă aceasta din urmă nu este capitala Turciei) etc. Dacă vrem să comparăm (relevant) Bucureștiul cu alte capitale, mergem în liga a 3-a: Sofia, Kiev, Tirana, Chișinău, Skopje, Podgorica etc. Dacă vă întrebați cine e în liga a 2-a: Zagreb, Bratislava, Ljubljana, Varșovia, Atena etc.
a
gogabi [utilizator], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 0:44
+3/3
Vorba romanului: "las ca ii bine, mai rau sa nu fie"
Nu stiu pe unde ai mancat...
Crocobaurul [utilizator], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 0:53
+2/2
... dar nu ai mancat unde trebuie. Merg anual la Budapesta, poate de aceea imi e mai usor sa gasec locurile bune de mancat dar ce zici tu este exagerat. 20 euro pe mancare de cantina? Boss. data viitoare mergi macar la Fatal, vezi acolo cum bagi haleale calumea cu 50-70 de persoana. Asta e numai 1 examplu, am halit in douajdemii de locuri, nu am luat inca teapa la acest capitol.
Comment sters de user
andipetre [anonim], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 14:46
+5/7
frumos sau turistis
Pacala se intoarce [utilizator], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 15:33
+1/1
a fi frumos nu are a face nimica cu a fi o atractie turistica.

frumos e si la mine acasa, dar in nici un caz nu pot deschide un muzeu.
Deloc
un domn [utilizator], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 17:46
0/0
Am procedat in sensul apostrofarii unui Taximetrist in Bucuresti care a “golit” scrumiera si presul in strada...cunosc sentimentul evocat de tine
Poftim
Setalcott [utilizator], Sâmbătă, 27 iulie 2019, 22:39
-1/1
Va plac graffittiurile pe cladirile istorice, dati minusuri. Dar nu va intrebati atunci de ce nu vin turistii in Bucuresti.
...nu uta ca ...
Observatore [utilizator], Duminică, 28 iulie 2019, 8:50
+2/2
... in WWII Varsovia a fost rasa shi nu odata .
...mda...
Observatore [utilizator], Duminică, 28 iulie 2019, 8:54
0/0
...sub 5 lei restul nu se da ...
ZAU ?
Observatore [utilizator], Duminică, 28 iulie 2019, 16:19
-1/1
Poate pt Moscova .
...adica vorbesti de ..
Observatore [utilizator], Duminică, 28 iulie 2019, 16:23
-2/2
...Hermanstadt , Klausenburg ,
...pt andipetre
Observatore [utilizator], Duminică, 28 iulie 2019, 21:49
0/0
... mai shtuduieshte istoria dar nu a lui sergiunicolaescu.
comenteaza