1 € 1 USD 4,3767duminică 05 dec 2021
Versiune
Mobile
Avortul nu este o urgenta.
Lok [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:05
-15/45
Asa ca cererile pot fi acompaniate de rugaciuni sau poate doar "Ingerasul meu" in timpul sarbatorilor legale.
Avortul la cerere nu este o necesitate pentru care spitalele ar trebui sa fie vesnic echipate si pregatite. Nu toate spitalele pot efectua in siguranta avorturi la cerere sau nu.
e dreptul lor!
m_arina [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:11
+5/73
E foarte bine ca se intampla asa! Avortul la cerere e legal (e bine ca e asa, pentru a se evita situatiile extreme de dinainte de 1989), insa nu e si moral. Asa ca ma bucur sa aud ca exista spitale si medici care aleg sa nu faca asta. Da, e o procedura medicala legala, insa nimeni nu e obligat sa o faca.
Asadar, cine vrea sa faca avort sa caute pana gaseste un medic dispus sa faca asta. Sau sa-si asume ca nu va gasi. Nu e nimeni obligat sa fie ucigasul copilului tau.
De lipsa medicilor care sa faca acte medicale elementare, in beneficiul pacientilor, la tara sau in zone sarace, nu se plange nimeni? De lipsa celor care pot salva viata cuiva? Ne plangem ca nu exista destui medici dispusi sa curme o viata si nu ne intereseaza ca nu exista destui medici suficient de respectati si de bine platiti de sistem ca sa accepte sa lucreze in beneficiul oamenilor acolo unde acestia au nevoie de ei.
Voi va luati bani din extern pt tampeniile astea?
socialismic [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:15
+3/59
Astea sunt problemele reale? Exista privat fara nici o problema. De unde va vin voua bani pt articole d-astea inutile? Maine mai ziceti ceva si de problemele unui LGBQXYZ-delfin ca deh alea sunt ordinele din extern.
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 15:16
+12/46
Problema nu e...
grongobar [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:28
+18/26
...urgenta.Problema e ca avortul la cerere nu e acoperit de asigurarile de malpraxis si nu e acoperita de casle de asigurare.Daca se intampla un accident nefericit medicul e pe cont propriu,acesta fiind unul dintre motivele pentru care multi medici refuza procedura.In alta ordine de idei,in secolul 21 ,cu putina educatie sexuala in scoli s-ar reduce masiv numarul de avorturi la cerere.Sunt suficiente metode ca sa nu se ajunga la asta.
foarte ok comentariul
yyyxxx1981 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:29
+11/57
total de acord. Este o monstrozitate sa pretinzi unui doctor (care a jurat sa faca tot ce poate sa salveze vieti) sa fie obligat sa iti omoare copilul (ca ti-a fost tie lene sa iti iei o pastila, sau ca nu mai stii cu cine l-ai facut).
normal ca iau bani grei
Cata79 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:29
+4/50
articolul pute a Open Society Foundation
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 15:30
-4/38
noaptea mintii
Moaradepadure [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:33
+4/54
cicanu fac intrerupere de sarcina in perioada sarbatorilor religioase......te doare p.....evul mediu. o natie de tampiti religiosi si cretini
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 15:35
0/36
Asa, si care e problema?
costel1234 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:38
+11/35
De fapt ii deranjeaza faptul ca nu se pot duce pur si simplu in primul spital de stat pe care il vad ca sa faca un avort, Cum isi i-au un pachet de tigari de la toneta de la colt de bloc asa de simplu vor si avortul sa il faca.
E greu sa te duci la privat. Articol si ONG de doi lei.
atentie
costinescu [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:41
-1/33
a sunat secolul 11 si ne roaga sa ii trimitem inapoi spitalele si doctorii din spitalele respective.
mda
himself [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:48
+4/46
Plin de habotnici in comentarii.

Pai daca sinteti asa religiosi nu mai mergeți la doctor. Doar la preot.
Dar daca ar fi acoperite de asigurare ar creste
Lok [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 15:58
+1/23
pretul lor? E important pentru ca ar taxa pe altii pentru problemele personale ale altora.
Medicul
Alexa.99. [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:22
+7/25
care nu-ti face avort in spitalul de stat, te asteapta amabil la cabinetul lui particular ca sa faci avort.
Daca ti-a fost lene sa folosesti contraceptive....
Te-a vrajit iubi ca are el grija si nu te lasa gravida? N-a vrut sa puna prezervativ? Acum iubi e la bere si tu faci avort. Pe iubi nu-l doare nimic.
Asa e cand folosesti anumite parti ale corpului, dar nu si mintea.
"Clauza de constiinta", aprobata in Europa
animatron [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:35
+17/39
Peste tot in Europa, codurile de "sanatate publica" sau cele "deontologice" ale medicilor prevad posibilitatea ca medicii sa refuze cereri de interventii medicale daca acestea sunt contrare valorilor lor morale sau religioase.

Inclusiv in Romania, un articol din codul deontologic (nr.33) permite medicilor sa refuze, in anumite conditii, acte medicale contrare valorilor sau convingerilor morale personale.

Libertatea de constiinta (e cuprinsa aici si cea religioasa), e una dintre cele prevazute in Declaratia drepturilor Omului, nimeni nu ar trebui condamnat pentru asa ceva pt ca ajungem la ura si totalitarism, impunem altora, cu forta si violenta, ideologiile noastre.

S-au purtat numeroase campanii de catre ONG-uri implicate in lobby-ul de "control al nasterilor" pt a interzice medicilor, moaselor, infirmierelor sau farmacistilor sa aiba aceasta libertate de constiinta.

Dar in 2010, Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei a adoptat Rezolutia 1763, "Dreptul la obiectiunea de constiinta in cazul serviciilor medicale legale".

Consiliul Europei a reafirmat dreptul personalului medical de a fi "obiector de constiinta" (vezi wiki pt ce inseamna) in caz de "intrerupere de sarcina", "cercetari medicale pe embrion" sau "sterilizare fortata".

A forta un medic sa faca altfel decat ii dicteaza constiinta si valorile morale inseamna o violenta care, in Romania si in mai toate tarile Europei, e un act ilegal, pasibil de pedeapsa.

Ca exemplu "european", in 2018, presedintele Sindicatului medicilor ginecologi din Franta, o tara mai avansata decat Romania in privinta chestiunilor de "bioetica", a afirmat ca "medicii ginecologi nu sunt aici pentru a elimina viata", ci pentru a o proteja.

Ginecologul are dreptul sa refuze un avort si obligatia sa motiveze si apoi sa indrume pacienta catre un coleg sau alta unitate medicala.

Romania, dupa 1989, a inregistrat circa 25 de milioane de avorturi. In prezent se confrunta cu o grava criza demografica.
Ai dreptate
Vinceroy [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:42
-8/16
Pe principiul asta, cand faci un infarct sau accident rutier sa nu mai vina SMURD/Ambulanta, ca in fond "ti-a sosit timpul/te cheama la el", nu?
A, nu e urgenta? Atunci sa nu te operezi nici de ficat/ciroza sau alte boli care "nu sunt urgente"...
Ca sa nu mai vorbim ca poate te binecuvanteaza "bunul Dumnezeu" cu un viol...
Din pacate DA
Vinceroy [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:44
+4/28
Ne cretinizam pe zi ce trece.
Culmea e ca toti cei care fac taraboi si condamna acum acest lucruri au avut in perioada pre 89 mai mult ca sigur nevoie sau au avut o prietena care avea nevoie de un avort (din n motive) - fac pariu ca inainte de 89 si-ar fi dorit acest lucru, insa acum, fiind o natie de amnezici, am uitat...
dupa ce ca avem deficit de medici
Stefan534324 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:48
-8/32
si trebuie sa astepti cu zilele prin spitale pana te baga cineva in seama pentru probleme reale, astia vor sa asteptam dupa femei care vor sa-si omoare copiii?
... clauza de constiinta ? .....
cbogdan [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:56
-3/13
"Clauza de constiinta ?" Prietene, vorbesti limba chineza pentru multa lume. Avortul face parte din categoria "prestari de servicii" odata cu manichiura, coafura, piercing-ul si altele. Intre doua tatuaje si o instalare de gene false facem si un avort, ce mare lucru !
Ha ha
Amerlocu [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 16:59
0/22
Păi noi ăștia habotnici nu avem nevoie să recurgem la avort. Tu ai nevoie. Dacă n-ai fost capabilă să utilizezi contraceptionale n-ai decât să-ți găsești un măcelar să te mutileze.
Completare
Amerlocu [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 17:02
-1/15
Iar tu te vei ocupa de avorturile pe cae nu vor să le facă medievalii. Eventual și de celelate proceduri medicale, că doar ai citit destule pe net ca sa-i rezolvi și pe alții la fel de „luminați” ca și tine.
nu de fanatici
yyyxxx1981 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 17:08
-1/9
religiosi ci de oameni (multi care au ajuns deja parinti) care nu considera ca sa iti omori copilul e o bagatela ca ai fost suficient de prost sau indolent sa iti pui un prezervativ sau sa iei o pastila.
Nu e totuna
Amerlocu [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 17:28
0/12
Pentru evitarea sarcinii nedorite există nenumărate antconcepționale ieftine și accesibile. Inclusiv pastila de a a doua zi. Răspunsul la imbecilitate nu e deloc facilitare unei proceduri hidoase și criminale cum e avortul ci educația și nu în ultimul rând responsabilitatea cui a comis-o.
ABortion is Crime
Protoss [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 17:33
-1/9
asa a fost tot timpul crime!
inainte de 89
yyyxxx1981 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 17:36
0/12
era 0 acces la orice forma de contraceptie. Situatia difera cu 180% acum. Deci cine ramane gravida fara sa vrea chiar nu are nici o scuza.
Eu militez pentru egalitatea de gen
Setalcott [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 18:02
+1/13
Spitalele sa faca avorturi si la barbati, nu numai la femei. Ca atare, aceasta deviatie discriminatorie a naturii, ca doar femeile raman insarcinate, trebuie corectata.
Comment sters de user
Fapte [anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 18:39
-2/4
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 19:13
0/12
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 28 iunie 2019, 19:42
+1/11
la doctor te duci cand esti bolnav
omul.rau [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 20:11
0/12
De ce boala sufera femeia care vrea avort? A fi insarcinata e o stare normala a unei femei sanatoase! A pierde o sarcina e situatia anormala!

Si apoi care e urgenta, mai dorele? Sa-si caute doctor si sa plateasca din banii ei!

PS pentru bobonetii descreierati: eu sunt ateu (doresc interzicerea prin lege a religiei organizate in scoli, fara popi la evenimentele publice, etc) dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu tampenia ca statul sa cheltuie bani pentru problemele personale ale unora
extremisti religiosi
Ademordna [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 20:18
-5/13
Articolul dezvaluie un buboi foarte dureros.
Nu credeam ca suntem la fel de inapoiati ca extremistii americani, evanghelistii. Se pare insa ca la noi lobby-ul ortodoxiei putrede si cu legaturi stranse la Moscova e foarte puternic.
Se vede si dupa numarul de trolli care au sarit cu comentariile tipice pentru ceea ce ipocrit se cheama in America pro life.
Cancerul acesta trebuie vindecat din societatea romaneasca.
It's all
Alexa.99. [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 21:35
+1/7
about the money. Nu-i dau pe afara constiinta si religiozitatea pe medici. In spitalele de stat sunt conditiile pe care le stim, daca nu sunt nici asigurati pt malpraxis, nu se risca. La privat, unde e curatenie si decenta, fac avorturi. Banul sa iasa. Daca o femeie nu vrea sa aiba un copil pe cap, e dispusa sa dea o gramada de bani.
Primul lucuru la care ma gandesc e siguranta femeii, si apoi cat de moral e avortul. Daca nu consideri femeia mai importanta decat copilul, o transformi in masinarie de livrat oameni. E pacat de ele ca ajung sa faca asa ceva, cand s-ar putea respecta si ingriji, ar putea folosi contraceptie. Incultura si salbaticie.
Poate ca aceste restrictii in privinta avortului le fac sa se documenteze, sa afle de utilitatea pilulelor, a prezervativului, sa nu mai considere avortul singura solutie.
mai sa fie...
Andronic2 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 21:46
+5/15
toti cei care sustin avortul si sunt atat de relaxati cu asta deja s-au nascut... pai nu prea e corect.
sau ca zisul tata al copilului
dinfranta [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 21:49
+1/9
nu da bani sa- si cumpere un prezervativ. Desigur, numai muierea e de vina, ca nu si-a luat pastila !
De ce .... "acoperit" din banul public?
newlook [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 22:22
+2/12
Dar de ce avortul la cerere ar trebui sa fie "acoperit" din banul public?
Exact
tudor74 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 22:40
+3/7
De ce as plati eu pt problemele tale? Mai bine in US unde daca nu platesti / nu ai asigurare te lasa sa mori! E nevoie sa mentionez ca pe langa taxele pe care la platesc la stat mai platesc si asigurare medicala privata, deci care dintre noi plateste pt problemele altora?

Numai in Romanistan vezi asta, asistenta medicala gratuita .. uneori! Vrei sa intrerupi sarcina in termen legal, ghinion, la noi in spitalul de stat nu facem asta, chit ca esti platitor de taxe sau nu. Poti sa te duci la privat daca vrei, unde te costa! Parinti cu o liota de copii si ambii cu salariu minim pe economie, suficient de destepti sa iti dea seama de resursele lor si vor sa intrerupa sarcina, iaca nu se poate ca asa vor spitalele (indiferent de motiv).
wow
tudor74 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 22:46
+5/7
Tu chiar crezi ca prezervativul sau orice mijloc de contraceptie iti garanteaza protectie 100%?
Subscriu
tudor74 [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 22:55
+3/7
Si eu sunt ateu si vreau popimea afara din scoli, spitale, parlament si orice institutie publica, dar ... consider ca avorturile gratuite si fara nicio intrebare pusa TREBUIE sa fie gratuite si garantate prin lege de stat. Ce asigurare de malpraxis, aia e o gogorita pe care doar bible bangers o inghit! Avortul in termen legal se face cu o pastila sau cu un aparat medical care seamana cu aspirator, interventie care dureaza 10 minute ... ce costuri nu poate spitalul sa acopere? Nu ai nevoie de chirurg, anestezist sau sala de operatie!

Credeti ca parintii cu salariu minim (sau nici ala) cu 6-7 copii or sa salveze Romania de la colapsul demografic? Nu ! Ei costa statul de 1000 de ori mai mult decat daca ar fi facut avort dupa al 2 copil (alocatie, scoala, somaj, asistenta sociala, puscarie). De cele mai multe ori familiile astea ajung atarnate de tzatza statului sa le dea tot ce au nevoie fara sa mucneasca.

Daca tot batem toba cu "nu vreau sa platesc pt altul" de ce nu taiem si mizeria aia de alocatie pt copii ? Hmm ? De ce platesc eu (cu doar 2 copii) din taxele mele intretinerea familiilor cu 6-7 copii?
Iata bate filmul
Setalcott [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 23:09
-1/5
Inca odata ceea ce credeam ca e o fantezie sarcastica s-a dovedit depasita de realitate. Candidatul democrat la prezidentialele americane Julian Castro ne spune cu toata seriozitatea ca avortul este o problema a femeilor transsexuale.
Platesc cu vizualizarea reclamelor
socialismic [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 23:32
+3/11
Si chiar daca plateam cu bani direct, care e rationamentul tau?, ca aveam dreptul sa comand articole ????
pentru ca oricine nu e de acord cu tine e cancer
socialismic [utilizator], Vineri, 28 iunie 2019, 23:40
+6/14
deci oricine nu e de acord cu tine e extremist ipocrit vandut Moscovei, corect ? Si zi-ne tu cum o sa vindeci tu cancerul asta in societatea romaneasca tovarase? Bagi popii in inchisori ? S-a mai facut.... Ai poze pe noptiera cu Ana Pauker si Dej ?
pe de alta parte
codyrocco [utilizator], Sâmbătă, 29 iunie 2019, 8:50
0/2
treaba cu asigurarile e simpla: nici o interventie _la cerere_ nu e decontata de casa de asigurari. de ex. cazurile de chirurgie estetica [mariri de sani, corectari de nas, etc] nu-s decontate, ca nu reprezinta o problema medicala.
tot asa e si in cazul avortului la cerere.
a, daca reprezinta o amenintare la adresa mamei, da, e chestie medicala si se face. sau corectarea deviatiei de sept.
Ups...
Ismail Paine de circ [utilizator], Sâmbătă, 29 iunie 2019, 9:06
-2/6
nu mai pune intrebari incomode snowflakerilor de pe HN.
Lege
Tibi1984 [utilizator], Sâmbătă, 29 iunie 2019, 10:29
-1/9
Avortul trebuie interzis prin lege, așa cum au făcut și alte state din SUA și alții. E crima.
Psihologie inversa
spirache [utilizator], Sâmbătă, 29 iunie 2019, 11:00
0/12
Centrul LGBT Filia este tendențios și face studii cu psihologie inversă. Ne anunță alarmist că majoritatea spitalelor nu fac avorturi iar altele le fac dar condiționate religios. Eu cred că oricine dorește sa facă un avort, găsește un cabinet specializat pe o raza de 50 de km. Având în vedere că făcutul avortului este un eveniment rar( ex. o dată pe an sau la 2 ani sau 5 ani) nu cred că este un efort prea mare că pacientul sa mearga la un cabinet, care sunt convins că nu e la 400 km. Tema este falsă și este doar adiacenta agendei LGBT, care, culmea, militează pentru dreptul de adopție de copii pentru membri.
fetus ≠ persoană
CatalinFrancu [utilizator], Sâmbătă, 29 iunie 2019, 17:56
+1/7
Ce înseamnă „nu e moral”? Cumva înseamnă „nu e acceptabil din punct de vedere religios”? Fiindcă dacă te referi la asta, înseamnă că propui să conducem țara după criterii religioase. Iar asta se numește fundamentalism și e la fel de rău cînd o fac creștinii ca și cînd o fac musulmanii sau evreii.

Ce înseamnă „ucigaș”? Cumva vrei să spui că a omorî o creatură de nivelul intelectual al unei amibe este crimă? Atunci ar trebui să judecăm pentru crimă pe oricine omoară o muscă.

Ce înseamnă „să curme o viață”? Dacă acceptăm că un fetus de 5 săptămîni este o viață, ajungem la tot felul de dezacorduri logice. De exemplu, putem să luăm asigurare de viață pentru acel fetus? Ne-am putea îmbogăți din asta, căci 10-15-20% dintre sarcini se pierd în mod spontan (uneori fără ca mama să afle că a fost gravidă).

Hai să fim atenți înainte să transferăm noțiuni de la oameni la fetuși. Uite și opinia mea, construită fără aceste premise: un fetus este o ființă cu potențialul de a deveni un om, dar care momentan NU este un om. Iar cînd va fi un om, poate va fi următorul Hitler sau următorul Einstein sau (cel mai probabil) ceva între extreme. Nu avem o datorie morală față de fetus să-l ducem la termen. În schimb, avem o datorie morală față de copiii deja născuți să nu continuăm să abuzăm această planetă. Sîntem deja prea mulți, iar planeta suferă pentru că noi consumăm anual resursele a 4 planete. Le vom lăsa pe mînă copiilor noștri o planetă devastată, pentru că noi cheltuim, iar ei vor deconta. Și una dintre metodele de a opri acum măcelul este să nu ne mai prefacem că singurul nostru scop în viață este să ne înmulțim.
avort
qprs122 [utilizator], Duminică, 30 iunie 2019, 11:13
-3/7
Bine ca facem religie in scoli sa ne indobitocim mai mult copii educandu-i in spiritul inuman al misoginismului medieval proslavit de popi. Dupa religie femeia arfi lipsita de drepturi ca de e femeie. In tara noastra cretinismul religios este la cote inalte datorita analfabetismului si semianalfabetismului promovat de politicieni pentru a avea voturi, si a manipula masele de votanti. Scoateti religia din scoli principala frana in calea dezvoltarii umane , care de mii de ani prin razboaie si genocid, , au terminat rasa umana. Religia este cea mai mare organizatie de tip mafiot de pe pamant. In concluzie femeia este egala barbatului si are drepturi depline la onoare si demnitate
.... pe intelesul tau .....
cbogdan [utilizator], Duminică, 30 iunie 2019, 16:19
-1/5
Ceva ce are ADN de peste ESTE peste. Ceva ce are ADN de cal ESTE cal. Ceva ce are ADN de om ESTE om. Este simplu, ar trebui sa pricepi, nu este greu.
saracii
drup [utilizator], Duminică, 30 iunie 2019, 17:46
-2/4
de ce harta saraciei in Romania se suprapune aproape perfect cu harta moralistilor?

Are cineva vreun interes sa fete saracii cate 15 copchii?
Ca aia cu bani din zona oricum isi rezolva problema la privat sau afara.
Avortul e o alegere... ok. Fie la liber.
Lok [utilizator], Duminică, 30 iunie 2019, 22:02
-1/3
Dar nu pe banii mei. Nu e o avere asa ca daca ai avut liber arbitru cand ai facut sarcina poti sa ai liber arbitru si cand platesti pentru ea.
comenteaza