Clotilde Armand: Am reușit să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu RER Ecologic Service București Rebu SA. - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,2041vineri 17 sep 2021

Clotilde Armand: Am reușit să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu RER Ecologic Service București Rebu SA.

de I.B. Marţi, 3 august 2021, 1:00
- a A+
Imagine
Primarul sectorului 1 din capitală, Clotilde Armand, anunță pe pagina sa de Facebook că a semnat luni seară contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service București Rebu SA.


"După mai multe obstacole și bătălii, am reușit în urmă cu câteva minute să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service București Rebu SA. Dacă vrem cu adevărat să facem reformă în România, trebuie să renunțăm la contractele păguboase și să găsim parteneri onești.", spune Clotilde.

Primarul dă câteva exemple de costuri și diferențele de preț pentru operațiunile de salubrizare realizate de cele două companii:

  • "Contractul cu Romprest a fost un contract unde mult mai importante au fost interese private decât cele ale cetățenilor din Sectorul 1. Altă explicație nu există pentru ședința de îndată din 8.06.2012 în care s-a aprobat o creștere ilegală a tarifelor cu 50%, la doar patru ani de la semnarea contractului și care a generat un prejudiciu pentru cetățeni de peste 117 milioane de lei. Altfel nu se explică votul pe repede înainte din aprilie 2019, care aproba o altă creștere de tarife, vot reluat câteva luni mai târziu pentru că a apărut o eroare materială (!!!) și Romprest avea nevoie de tarife mai mari.
  • Interesul pentru cetățeni al companiei Romprest încă din octombrie 2020, când încă nu eram confirmată ca primar, iar ei se grăbeau să vândă o clădire din Str. Odăii care aparține de Consiliul Local al Sectorului 1 în contul unor facturi neplătite de peste 25 de milioane de lei, în timp ce fosta administrație era mai preocupată să apară la TV. La nici trei săptămâni din momentul depunerii jurământului ca primar, Romprest a decis să lase gunoaiele în stradă ca să mă forțeze să aprob plata unor facturi nejustificate.
  • Timp de zece luni de zile, presa apropiată grupurilor de interese din jurul Romprest a încercat să explice că e normal ca un operator de salubritate să lase gunoaiele în stradă și că e anormal când un primar are grijă de banul public. Au încercat să explice că e normal ca în Sectorul 1 cetățenii să plătească 18 milioane de lei pe lună pentru salubrizarea stradală, când Clujul plătește 25 de milioane de lei PE AN pentru servicii de salubrizare stradală și deszăpezire sau fără să se întrebe cum de Romprest facturează apa folosită pentru stropitul stradal cu 5.9 lei/mc, deși prețul la apa potabilă e de 3.9 lei/mc.
  • În acest moment avem un contract semnat cu compania RER, care operează și în Oradea. Diferența de preț dintre tarifele Romprest, în baza unui contract pe 25 de ani, și cele RER, pe perioada stării de alertă, este de 5 milioane de lei pe lună sau 60 de milioane de lei pe an. Bani pe care putem să-i investim în școli, spitale, în parcuri, în spații verzi, străzi, monumente istorice, în viitorul nostru și al copiilor noștri."



16529 de afisari



Niciun comentariu
comenteaza