Nutriție și sănătate : Caloria este întotdeauna o calorie? Nu și când este vorba despre migdale - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,0604miercuri 16 iun 2021

Nutriție și sănătate : Caloria este întotdeauna o calorie? Nu și când este vorba despre migdale

de A.Th.C. Marţi, 8 iunie 2021, 11:55
- a A+
Imagine
Cercetătorii de la Universitatea din Toronto au aflat că o calorie de pe etichetă nu este același lucru cu o calorie digerată și absorbită atunci când sursa alimentară sunt migdalele, relatează SciTechDaily .


Descoperirea vine să atenueze îngrijorările legate de contribuția migdalelor la creșterea în greutate, care persistă în ciuda beneficiilor larg recunoscute ale nucilor și semințelor ca surse vegetale de proteine, vitamine și minerale.

"Nucile și semințele sunt apreciate ca sănătoase de două decenii, dar mesajele asociate sunt însoțite de avertizări că sunt bogate în grăsimi și energie", spune dr. John Sievenpiper, cercetător principal în studiu și profesor la departamentele de științele nutriției și medicină de la Temery Faculty of Medicine.

"Încă vedem aceste avertizări în media și pe internet și sunt parte din recomandările clinice, deși aceasta se schimbă", a adăugat Sievenpiper, care este și medic practicant și om de știință la St. Michaelʼs Hospital, Unity Health Toronto. "Alte cercetări au evidențiat că există o problemă de bioaccesibilitate cu nucile și semințele, că o calorie de pe etichetă poate să nu fie o calorie absorbită. Acest studiu cuantifică efectul migdalelor într-o populație relevantă".

Revista Mayo Clinic Proceedings a publicat recent rezultatele.

Cercetătorii au aflat că, după digestie, aproximativ 20% din caloriile derivate în principal din grăsimea din migdale rămân neabsorbite, după observațiile din mostre de scaun. Echivalează cu 2% mai puțină energie absorbită din dieta generală a participanților la studiu.

O persoană care consumă aceeași cantitate de migdale într-o dietă zilnică de 2.000 - 3.000 de calorii va absorbi între 40 și 60 de calorii mai puțin decât ar prezice factorii Atwater, pe care se bazează multe etichetări de calorii ale produselor. Aceasta ar echivala cu o pierdere de 2,9 kg pe parcursul unui an, în condițiile niciunei compensații în hrană suplimentară sau consum mai redus de energie.

Participanții la studiu nu au luat în greutate, ceea ce confirmă majoritatea studiilor clinice de calitate care măsoară consumul de nuci și semințe și creșterea în greutate, unele observând o asociere cu slăbirea, afirmă Sievenpiper.

Cercetătorii au elaborat un studiu aleatoriu încrucișat pe 22 de femei și bărbați cu colesterol mare, care au parcurs serii de trei luni de control dietar întrerupte de câte o săptămână de hidratare.

Toți participanții la studiu au respectat o dietă săracă în grăsime saturată și colesterol (conformă cu US National Cholesterol Education Program). Cele trei intervenții dietetice au constat în doze de migdale (75 g zilnic); jumătăți de doze de migdale plus jumătăți de doze de brioșe; doze întregi de brioșe ca element de control. Aportul nutrițional al brioșelor este egal cu cel al migdalelor în proteine, fibre și grăsimi.

"Aspectul unic al acestui studiu este că a urmărit oameni cu colesterol ridicat, care au un risc mai mare de boli cardiovasculare", a spus Stephanie Nisi, doctorandă în științele nutriției la vremea studiului și în prezent cercetătoare postdoctorală la Universitatea Rovira i Virgili din Spania. "Aceasta nu s-a mai făcut până acum și este important pentru că acest grup primește mesaje repetate să consume mai multe nuci și semințe, pentru că sunt bune pentru sănătatea inimii".

Nishi și Sievenpiper au spus amândoi că este o mare diferență între cantitatea de nuci și semințe care se recomandă pentru consum și cea pe care oamenii o mănâncă de fapt, atât populația în general, cât și cei cu risc cardiovascular și de alte boli. Îngrijorările privind creșterea în greutate sunt contraproductive, au mai spus ei.

Diabetes Canada și-a revizuit recent recomandările, în parte pe baza concluziilor studiului, dar și pentru a înlătura legătura între nuci și semințe și creșterea în greutate, a spus Sievenpiper, care a contribuit la recomandările pentru oamenii cu diabet și boli metabolice și cardiovasculare.

Citește și:


3991 de afisari



este simplu
pehash [utilizator], Marţi, 8 iunie 2021, 13:37
+1/1
Cand ai destul zahar stocat in sange/ficat/muschi, excedentul de carbohidrati este transformat in grasimi si stocat separat.
"Metabolismul" este o scuza inutila pentru persoanele sedentare, care tot timpul au "rezervele" de zahar aproape de maxim, deci transforma in grasimi tot ce mananca.

1g grasimi = 9kcal
1g carbohidrati = 4kcal
1g proteina = 4kcal

1kg de grasime corporala "arsa" produce 7500 kilocalorii (1 kcal = 1 Cal pe ambalaje de obicei) in loc de 9000 pentru ca celula umana are nevoie de si de apa. Pierzi grasimile, nu mai ai nevoie de apa. Problema celor care doresc sa slabeasca este ca organismul prefera sa arda carbohidrati mai intai, si grasimile doar cand ramanem fara rezerve de zahar in sange/ficat/muschi.

1kg de carbohidrati "arsi" produc ~4000kcal, dar este nevoie de mult mai multa apa pentru a stoca zahar in muschi, asa ca vei observa o diferenta mai mare la cantar. Raportul este ~1:4 cu apa.
Deci arzi 1000kcal din carbohidrati si pierzi 1kg. Dar apoi mananci 200g de carbohidrati, bei 800ml de apa si pui la loc 1kg.. ;)
A propos de caloriii...
BEDE [utilizator], Marţi, 8 iunie 2021, 12:03
0/2
În fizică există unitatea calorie pentru energie, o unitate care totuși nu este în SI, pentru că unitatea din SI este J, de unde mai vezi pe unele alimente și kJ...
Acum, cu aceste calorii sau acești J pe alimente parcă ar fi o ilustrare clară a transformării masei în energie și invers. Scrie calorii sau kJ, dar pe tine pui kg... Iar acele kg, de prea multe ori nu se transformă în kJ, că de s-ar transforma în kJ după un timp rezonabil (gen câteva ore), atunci totul ar fi OK.
Că tare complict mai este metabolismul ăsta... Unii mănâncă mult, dar nu se îngrașă, iar alții mănâncă relativ puțin, dar tot se îngrașă.
comenteaza