Românii și mașinile lor - Care e vârsta medie a parcului auto, unde sunt cele mai vechi mașini și cât de mult a crescut ponderea diesel-ului - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,3767sâmbătă 04 dec 2021

Românii și mașinile lor - Care e vârsta medie a parcului auto, unde sunt cele mai vechi mașini și cât de mult a crescut ponderea diesel-ului

de Vlad Barza Joi, 20 iunie 2019, 11:44
- a A+
Imagine
În România vârsta medie a parcului auto este de 15,4 ani, cu câțiva ani peste media UE, iar în Mehedinți și Caraș-Severin media a depășit 17 ani. Deși în 11 ani parcul auto a crescut cu aproape 3 milioane de mașini, România rămâne cu un grad de motorizare cu 40% sub media UE, arată datele dintr-un raport APIA.


În 2007 parcul auto era compus din 3,5 milioane de mașini, iar la final de 2018 s-a ajuns la 6,4 milioane, mai ales că eliminarea timbrului de mediu a adus un milion de mașini în ultimii doi ani.

Mașinile mai vechi de 15 ani aveau la finalul anului trecut o pondere de 47% din parcul auto total, mult față de 2010 când ponderea a fost de 26%. Categoria 6-15 ani reprezenta 44,5% din parcul auto, cu 13 puncte procentuale mai puțin decât acum câțiva ani. Doar 8% dintre mașini au mai puțin de șase ani vechime, în timp ce în 2008 ponderea acestor mașini mai noi era de 38%!

Evoluția parcului auto în funcție de tipul de combustibil arată o creșetere putermică a ponderii diesel-ului: de la 24,8% în 2007 la 44,6% în 2018. Raportul diesel-benzină în funcție de regiunea de dezvoltare indică faptul că în regiunea Nord-Vest dieselul domină (53,8%), fiind singura regiune în această situație. Pe de altă parte, în regiunea Sud benzina are cea mai ridicată pondere: peste 61%.

Vechimea medie a autoturismelor din parcul auto național este de 15,4 ani, mult peste media UE de 11 ani. În trei județe media a trecut de 17 ani: Mehedinți, Caraș-Severin și Suceava, urmate de Sălaj, Satu Mare și Botoșani.

Gradul de motorizare era la noi de 328 mașini/1.000 de locuitori, mult sub valoarea de la nivelul UE: 587. În două județe gradul de motorizare este de sub 200 mașini/1.000 loc (Vaslui 195 și Călărași 197). Teleorman, Iași și Ialomița completează top 5.


15782 de afisari



.
Landser [utilizator], Joi, 20 iunie 2019, 12:11
+15/15
Vreau sa vad un motiv pt care sa schimb masinile in romania cu unele noi! Pt ca eu am o gramada de motive sa le pastrez pe cele actuale iar principalul motiv este ca masina e cea mai proasta investitie posibila(mai ales una noua ,ma refer la 0 km).
Pt ce masina noua cand drumurile sunt pline de gropi? Pt ce noua cand nu exista autostrazi si stam sa imbâxim turbo datorita vitezelor mici de pe strazi? Pt ce noua cand in bucale daca nu ai legatura cu metroul trebuue sa mergi cu masina?
De ce sa ne batem joc min 20000 euro pt o masina 0km cat de cat ok?probabil ca un pesedist care nu munceste pe bani nu intelege!
Si la urma urmei dau bani pt o tablețică in bord si un filtru de particule care creeaza numai probleme!
de la un internaut (2017)
Toni_Romania [utilizator], Joi, 20 iunie 2019, 12:57
+7/7
"Povestea cu 5,15 milioane de mașini e o manipulare grosolană, iar cea mai bună dovadă e faptul că 1 milion sunt în București. Probabil că toate autoturismele instituțiilor publice intră în astea 5,15 mil. Cam 20% din ele (alt milion) sunt mai vechi de 20 de ani. Prin toate satele se găsesc Dacii strămoșești, circulă din an în Paști sau deloc, dar apar în statistici ca înmatriculate. Am văzut inclusiv scene în care omul vine 2 km cu Dacia lui veche pe drumul comunal, dar nu intră pe cel național, traversează pe jos strada până la magazin, aduce cumpărăturile la mașină și se întoarce tot pe drumul comunal. Aspect: dacă nu ai 250 de euro salariu, habar n-ai cum trăiește omul care are 250 de euro salariu, chiar dacă din statistici reiese că are mașină. Când cheltui 2.000 de euro pe lună în România, e foarte ușor să ai impresia că toată lumea o duce bine."
inca 15 comentarii comenteaza