Cum se prezintă candidații pe Google, înaintea alegerilor? Barna - sub asediu AdWords, Iohannis - lipit de Ludovic, Dăncilă - coafată ca pe vremuri - Hotnews Mobile
1 € 4,7776 1 USD 4,3172joi 21 nov 2019

Cum se prezintă candidații pe Google, înaintea alegerilor? Barna - sub asediu AdWords, Iohannis - lipit de Ludovic, Dăncilă - coafată ca pe vremuri

de C.I. Joi, 7 noiembrie 2019, 17:23
- a A+
Imagine
Când ești pe punctul să-ți alegi președintele, ai câteva posibilități: să știi sau să crezi că știi cam tot ce trebuie despre candidați, să asculți ce-ți zic ei de pe Facebook, Youtube sau de la TV, să-i asculți pe alții ce zic despre ei, să nu te intereseze. Dacă nu ai făcut-o deja, mai ai posibilitatea să cauți tu lucruri despre ei. Dar ce vei găsi, dacă faci asta prin căutări online, unde ei înșiși sau rivalii lor pot manipula rezultatele? Ce profil au candidații "pe Google"?
  • O căutare rapidă după numele principalilor candidați, cu câteva zile înaintea alegerilor, ne-a livrat inclusiv un mic asediu AdWords și asocieri cu texte și poze pe care unii dintre candidați le-ar fi dorit uitate


1. Dan Barna

Dan Barna pare, în pragul alegerilor, cel mai vânat candidat, pe Google. Dacă, în regim de căutare incognito, în rezultatele noastre a apărut mai mereu, pe primul loc, link-reclamă la site-ul de campanie danbarnapresedinte.ro, în căutare normală primele rezultate au fost, fie la propria reclamă AdWords, fie la reclame plasate de rivalii Theodor Paleologu și Mircea Diaconu. Fie câte unul, fie amândoi deodată:



Și la căutări incognito, și la cele normale, rezultatele-reclamă și banda de știri despre Dan Barna - care și-a dedicat mare parte din campanie eforturilor de a se face cunoscut publicului larg - sunt urmate nu de rezultate controlabile de către candidat, ci de ancheta RISE Project cu titlul "Adevărul despre Dan Barna". Abia după aceasta apare trimitere la pagina de Facebook a candidatului. Informații de pe Wikipedia sunt prezentate, ca la mai toți candidații, în deschiderea primei pagini cu rezultate, în partea dreaptă.
  • Precizare necesară, valabilă pentru toate căutările: Rezultatele Google variază considerabil de la un utilizator la altul, în funcție de istoricul căutărilor, regiune, informații demografice etc. Diferențele pot fi limitate, într-o anumită măsură, de folosirea modului incognito.
Folosirea numelui unui brand rival sau a unui concurent politic pentru a-ți face reclamă la propriile produse și servicii sau, după caz, la propria ofertă electorală este o practică des întâlnită în publicitatea pe Google, prin AdWords.

Dar, cu câteva zile înaintea alegerilor, în căutările noastre Dan Barna pare singura țintă a acestei tehnici de marketing. Mai mult, este o țintă atacată agresiv de către rivalul Mircea Diaconu, care în reclama sa, vizibilă la căutări după "Dan Barna", notează: "Ai căutat Dan Barna? Nu-ți pierde timpul. Caută un candidat care te reprezintă. Vezi de ce ar trebui să votezi Mircea Diaconu, dacă vrei un președinte de bună-credință".

2. Klaus Iohannis

Președintele în exercițiu, beneficiind și de poziția în stat deținută în ultimii ani, apare exclusiv, pe prima pagină de rezultate Google, prin pagini oficiale sau "de referință" (pagina de Facebook, de Wikipedia, site-ul președinției) și câteva știri. În momentul căutării HotNews.ro, primele cuvinte pe pagina de afișări - titluri de știri - nu erau însă numele președintelui, ci Ludovic Orban, numele noului premier liberal.




3. Viorica Dăncilă

Viorica Dăncilă are parte de același tratament ca președintele Iohannis, în rezultatele căutărilor HotNews.ro pe Google. Anume: știri pe primul loc (având în vedere și faptul că multă vreme a deținut funcția de premier), urmate de pagini oficiale/de referință (Facebook, Wikipedia) și știri.

Ea "beneficiază", însă, de prima fotografie listată de Google Images - o imagine veche, "luată" de motorul de căutare de pe site-ul Antena 3, imagine care a făcut turul internetului în lunile ce au urmat numirii ei în funcția de premier - dar și de faptul că motorul de căutare scoate în evidență știrile despre lucrul prin care, în calitate de premier, a atras cel mai mult atenția - gafele sale:




4. Theodor Paleologu, Mircea Diaconu, Kelemen Hunor

Candidatul susținut de PMP este singurul care, în rezultatele căutărilor HotNews.ro folosind numele lui, apare cu propria reclamă AdWords la Paleologu.ro. În rest, rezultate "sigure": Pagina de Wikipedia, cea de Facebook, știri, site-ul partidului. Aceeași rețetă și în cazurile Diaconu și Hunor, mai puțin reclamele AdWords.


10108 afisari


Badea a spus ieri ca:
Pasarea_PuieMontix [utilizator], Joi, 7 noiembrie 2019, 20:06
+13/15
Badea a spus ieri ca: alegatorii USR sunt praf si zombii.
Pe principiul unde scuipa Antena 3, votez, duminica o sa pun stampila fix pe Barna.

Asa m'a platit Soros frate asta e. Si americanii mi'au dat un cartus de kent si francezii o branzica.. ce sa fac..N'am de ales :) :) :)
interesant
g01an [utilizator], Joi, 7 noiembrie 2019, 20:49
+9/11
destul de disperata abordarea asta, pe de alta parte daca nu au folosit aceste oportunitati pentru a contra-ataca, orice rau puteau face aceste tipuri de atacuri este facut de echipa de campanie usr/plus si nu neaparat de adversari.

barna nu este atacabil in online cand vine vorba de electoratul stabil format/dovedit la europarlamentare (tineri si oameni sub 45 de ani, cu experienta de viata, care au mai vazut si ce este pe afara - oameni care sunt obisnuiti cu internetul si acorda o atentie redusa reclamelor in online). usr/plus si barna/ciolos sunt atacabili cand vine vorba de electoratul pe care il pot atrage. ori din acest punct de vedere, usr/plus a ales dialogul direct, nu stiu cum pot fi combatuti prin online cand ei au ales o abordare directa...
inca 9 comentarii comenteaza
Cookie Settings