Valerie Cioloș vrea introducerea cursurilor de mindfulness în școli, pentru a combate stresul - Hotnews Mobile
1 € 4,7228 1 USD 0,7083duminică 16 iun 2019

Valerie Cioloș vrea introducerea cursurilor de mindfulness în școli, pentru a combate stresul

de DG Joi, 13 iunie 2019, 8:50
- a A+
Imagine
​Valerie Cioloș-Villmen propune introducerea în programa școlară a cursurilor de mindfulness pentru a-i ajuta pe copii să facă față stresului și anxietății cu care se confruntă inclusiv din cauza presiunii de a obține note cât mai bune.



"Stres și anxietate la copii este o dură și tristă realitate. În Australia un copil din 7 are cel puțin un episod de Tulburare mintală pe an. Cauzele? probleme personale, goana după note bune, presiuni de la social media... Mai mult de 50% din condițiile de sănătate mintale își iau rădăcinile înaintea vârstei de 12 ani", spune soția liderului PLUS, într-o postare pe Facebook.

În context, ea spune că a introduce Mindfulness în programa școlară este "o modalitate de a adresa această realitate și de a dezvolta abilitățile relaționale și de rezilienta la viitori adulți".

Valerie Cioloș susține deja cursuri de mindfulness, fiind trainer autorizat de MBSR® - Programul de Reducerea Stresului prin Mindfulness, Massachusetts University, USA.
5326 de afisari


eu zic
nellino [utilizator], Joi, 13 iunie 2019, 8:55
+5/17
sa o tineti ascunsa pana dupa alegeri
A propos de stress
BEDE [utilizator], Joi, 13 iunie 2019, 9:00
+5/15
Nu cumva ar putea copiii să ajungă să fie stresați și de teama că vor lua o notă mică la mindfullness?
Ce să se bage în programa școlară și ce să se scoată? Mare problemă... Fiecare găsește că este important să înveți câte ceva, iar dacă este să înveți to ce spun unii și alții dintre personalitățile cu oarece renume, atunci pur și simplu nu-ți ajung vreo nouă vieți... Cum-necum, trebuie să fii selectiv și să renunți la a te preocupa cu anumite chestiuni. Și programa școlară trebuie deci să se limiteze la a include ca obligatorii câteva chestii, iar în rest să fie opțiunea pentru a învăța anumite lucruri sau nu. Aici e o chestiune delicată: a cui să fie opțiunea? A părinților? Dar dacă părinții au niște ambiții care nu corespund aptitudinilor și capacităților copilului? A copilului? Dar ce poate el să șite? Prin urmare cred că ar trebui să fie fie un fel de perioadă în care să se descopere aptitudinile copilului. Această perioadă mi se pare că ar fi cel mai potrivit să fie între 12 și 14 ani, iar de la 14 ani încolo să fie învățământul orientat cert spre ceva anume, nu chestiuni generale și o acumulare de cunoștințe, care însă nu ajută la rezolvarea problemelor din lumea reală. Și, bineînțeles, până la 12 ani să fie învățământul primar uniform, numai cei care vor manifesta anumite talente excepționale în vreo direcție (înțelegând că aceștia ar fi să fie mai puțin de 1%) urmând să facă ceva mai diferit ca să nu fie timp și talent irosit.
inca 17 comentarii comenteaza