Uber este un serviciu de transport si compania poate fi obligata sa detina licentele si permisele obligatorii potrivit dreptului national, arata o decizie a Curtii de Justitie a UE - Hotnews Mobile
1 € 4,6540 1 USD 4,1197duminică 16 dec 2018

Uber este un serviciu de transport si compania poate fi obligata sa detina licentele si permisele obligatorii potrivit dreptului national, arata o decizie a Curtii de Justitie a UE

de Vlad Barza Miercuri, 20 decembrie 2017, 10:57
- a A+
Imagine
Uber este un serviciu de transport, iar statele europene il pot reglementa ca atare, arata o decizie a Curtii de Justitie a UE. Uber sustine ca este o aplicatie digitala si ca serviciile sale nu au nicio legatura cu taximetria. Decizia inseamna practic ca Uber poate fi obligata de autoritati sa dispuna de licente si autorizatii, precum se intampla in cazul altor servicii de transport. CJUE mai spune ca Uber nu este un simplu serviciu de intermediere si ca nu i se poate aplica directiva privind comertul electronic. In plus, Curtea spune ca serviciul nu tine de libera prestare a serviciilor in general, ci de politica comuna a transporturilor .



Uber a ssutinut mereu ca este companie de tehnologie si nu de transport, insa Curtea de la Luxemburg nu a fost de acord cu o astfel de pozitie, argumentand ca Uber nu este un simplu intermediar, ci are influenta decisiva asupra modului in care soferii furnizeaza serviciile. Consecinta este ca Uber va trebui sa se supuna in UE unor reguli mai stricte legaate de autorizatii si licente.

Uber are probleme in mai multe tari europene. Serviciile sale au fost interzise in Bulgaria si suspendate in Ungaria si Danemarca, iar serviciul de baza UberPOP a fost interzis in Franta, Germania si Italia.

Prin hotararea pronuntata azi Curtea declara ca un serviciu de intermediere precum cel in cauza, care are ca obiect, prin intermediul unei aplicatii pentru telefoane inteligente, sa puna in legatura, in scopul obtinerii unei remuneratii, conducatori auto neprofesionisti care utilizeaza propriul autovehicul cu persoane care doresc sa efectueze o deplasare urbana, trebuie considerat ca fiind indisociabil legat de un serviciu de transport si ca intrand sub incidenta calificarii drept "serviciu in domeniul transporturilor", in sensul dreptului Uniunii.
Un astfel de serviciu trebuie exclus, prin urmare, din domeniul de aplicare al lib erei prestari a serviciilor in general, precum si al Directivei privind serviciile in cadrul pietei interne si al Directivei privind comertul electronic.

CJUE spune ca serviciile oferite de Uber se incadreaza in sfera transporturilor si pot fi reglementate ca atare de statele UE.

"Rezulta ca, in stadiul actual al dreptului Uniunii, revine statelor membre sarcina de a reglementa conditiile prestarii unor asemenea servicii, cu respectarea normelor generale ale Tratatului privind functionarea Uniunii Europene", se spune in Hotarare.

Curtea considera mai intai ca serviciul furnizat de Uber nu se rezuma la un serviciu de intermediere care consta in a pune in legatura, prin intermediul unei aplicatii pentru telefoane inteligente, un conducator auto neprofesionist care utilizeaza propriul autovehicul si o persoana care doreste sa efectueze o deplasare urbana.

Astfel, in aceasta situatie, furnizorul acestui serviciu de intermediere creeaza in acelasi timp o oferta de servicii de transport urban pe care o face accesibila in special prin instrumente informatice si a carei functionare generala o organizeaza in favoarea persoanelor care doresc sa recurga la aceasta oferta in vederea unei deplasari urbane.
Curtea arata in aceasta privinta ca aplicatia furnizata de Uber este indispensabila tat pentru conducatorii auto, cat si pentru persoanele care doresc sa efectueze o deplasare urbana.

Aceasta subliniaza de asemenea ca Uber exercita si o influenta decisiva asupra conditiilor prestatiei furnizate de conducatorii auto
.In consecinta, Curtea apreciaza ca trebuie sa se considere ca acest servicuu de intermediere face parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal este un serviciu de transport si ca, prin urmare, corespunde calificarii nu drept "serviciu al societatii informationale", ci drept "serviciu in domeniul transporturilor"


Curtea de Justitie a UE de la Luxemburg a fost solicitata de un judecator spaniol, in urma unei actiuni in instanta depusa in 2014 de o asociatie profesionala a taximetristilor din Barcelona care spunea ca este victima a concurentei neloiale facuta de Uber.

Asociatia numita Elite Taxis sustinea ca soferii care fac Uber trebuie sa dispuna de aceleasi licente si autorizatii care le sunt necesare si taximetristilor pentru a face curse.

CJUE conchide ca Directiva privind comertul electronic nu este apicabila in cazul y=unui astfel de serviciu care este de asemenea exclus din domeniul de aplicare al Directivei privind serviciile in cadrul pietei interne.

Uber spune ca decizia "nu afecteaza mersul lucrurilor"

"In majoritatea tarilor UE in care operam sub legea transportului sau suntem in curs de reglementare, aceasta hotarare nu afecteaza mersul lucrurilor. Totusi, in continuare, milioane de europeni sunt impiedicati sa foloseasca aplicatii similare cu ale noastre. Asa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber sa fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritatile din Europa. Aceasta este abordarea noastra pentru a ne asigura ca oricine poate comanda o cursa sigura la apasarea unui buton"
, a declarat purtatorul de cuvant Uber.
7924 de afisari


FRICA DE CONCURENTA
vodatepes [utilizator], Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:12
+23/31
De ce si firmele de taxi din Bucuresti nu se ridica la standardele Uber? De cite ori taximetristi nu au refuzat curse? De ce tov. de la primaria generala nu vin seara dupa orele 22 in fata la Gara de Nord la coloane sa vada cum stau tov taximetristi si iti cer suprapret si nu ai cui sa ii reclami? Pentru o cursa de 15 lei iti cer 50 lei. Nu ai cui sa ii reclami. De ce astia de la primarie nu au un telefon unde sa ii suni si sa reclami? La firmele de taxi degeaba reclami ca ii dor in cot. Dotatile taxiurile cu gps si in momentul in care il reclam ca e in Unirea si vrea sa mearga la Gara de nord imediat il pot indentifica si atunci si sanctiona. e drum lung pana invatam sa fim civilizati.
Sa mareasca tariful
Captain Obvious [utilizator], Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:06
+16/24
Sa isi ia dispecerat (de forma) si sa se supuna la toate regulile de taximetristi. Oricum in Bucuresti multi nu vor sa se intoarca la pelicanul si alte firme cu conditii similare.
inca 70 de comentarii comenteaza