1 € 4,5975 1 USD 3,9032sâmbătă 21 oct 2017
Versiune
Mobile

Bancile au ajuns intr-un nou impas public de imagine. Sunt de vina numai guvernantii? Nu, greselile le mai si apartin...

de Dan Popa Vineri, 11 august 2017, 16:09
- a A+
Imagine
Intotdeauna cand doi se cearta, amandoi isi au partea de vina. Relatia bancilor cu clientii nu constituie, din acest punct de vedere, o exceptie. Foarte pe scurt, bancile au facut propriile greseli, iar cel care le speculeaza e Statul, nu clientii. Din pacate, graba in care au facut angajari in perioada de boom, reticenta cu care s-au restructurat in perioada de criza dar si maruntele orgolii interne au dus la actuala stare de lucruri. Nemultumiri au nu doar clientii ci si angajatii bancilor. Potrivit unui survey intern, comandat de conducerea unei banci din top 10 la o companie de profil din Bucuresti, cele mai mari nemultumiri ale bancherilor sunt legate de birocratia interna, lipsa de training, evaluarea corecta a angajatilor, dar vizeaza si nemultumirile salariale.

Mai mult, angajatii bancii in cauza solicita „efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul”, mirati probabil de anumite decizii care se iau acolo. In plus, ei mai cer si „flexibilizarea” contractului de munca, astfel incat cei mai lenesi din banca sa poate fi dati afara mai usor. Iata lista nemultumirilor, luata cu copy/paste din raportul amintit.:
  • „Respingeri cel puţin curioase ale persoanelor recomandate din interios. Dimensiunea redusă a ofertei de salariaţi pentru provincie. Mai buna informare privind posturile vacante din banca. Lentoarea cu care se aplica măsurile pozitive. Formular prea putin personalizat folosit pentru recrutarea online. Transmiterea cu întârziere a documentelor necesare celor care se muta din provincie in Centrala. Unele cursuri de perfecţionare sunt disponibile doar pentru grupurile din Bucureşti. Acordarea nivelului de salarizare cu piaţa salariilor unităţilor similare din zonă (pentru a evita fluctuaţiile de personal)
  • Ar fi bine dacă s-ar putea oferi un istoric al creşterilor salariale pe fiecare angajat, măcar pe ultimii doi ani. Decizia de revizuire salarială trebuie să se bazeze pe criterii unitare de eficienţă şi performanţă comercială. Continuare atragerii de studenţi şi oferirea de burse
  • Efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul. O evaluare strictă a fiecărui angajat în conformitate cu fişa postului şi realizările personale pentru a şti măcar o dată pe an cu ce-şi poate îmbunătăţi activitatea .Flexibilizarea contractului CM pentru a putea renunţa mai uşor la oamenii care nu fac nimic”
  • Criza a saracit o buna parte din clientii bancilor. Bancile stiu acest lucru si au incercat sa limiteze pe cat posibil nemultumirile, lucru absolut normal pentru orice companie. Daca sunteti intampinat intr-o banca cu zambetul pe buze si indiferent ce ati reclama, vi se spune ca se rezolva, sa stiti ca nu functionarul bancar e neaparat amabil, ci si-a asumat cateva ppt-uri venite de la Centrala.(Detalii, aici )
  • Fraudele recente pun la indoiala mecanismele antifrauda din banci.Cum arata insa un asemenea manual? (Detalii)




Citeste si Topul motivelor pentru care angajatii bancilor sunt respinsi de concurenta

sau

Scrisoarea unui ex-angajat din banca.:”Am peste 20 de ani in banci. Daca m-as mai naste odata niciodata, nu voi mai face prostia asta. Iti inoculeaza cultul banului”

Ca sa nu mai spun de

Contractele de munca din banci.


sau

listele negre cu clientii bancari.


2905 afisari


Competitie
Daniels22026 [utilizator], Vineri, 11 august 2017, 16:28
+5/9
Mi-as dori o competitie corecta si transparenta intre banci. As prefera banca cu cele mai mici comisioane.

Si concret, rupt din realitate, ma deranjeaza teribil comisionul pe administrarea contului. Si in special administrarea conturilor goale. Chiar si dupa epuizarea banilor din cont, bancile continua sa administreze contul. Si ma inregistreaza ca un fel de rau platnic. M-am trezit cu datorii de sute de lei pe niste conturi goale. Si bineinteles, nu poti sa inchizi contul daca nu platesti chipurile datoria. Niste bani pe care nu i-am imprumutat si nu i-am folosit niciodata. Bun. Cand sa inchid contul, sa vezi formulare si birocratie! Si ce-am facut cu cardurile, pe care nu le mai aveam? Nu cumva vreau sa-i fur cu cardurile alea, expirate de ani buni?! Sa innebunesc de cap! Abia dupa o luna am putut sa inchid conturile. Am schimbat bancile de doua ori. Din acelasi motiv. Ma costa mult administrarea conturilor. Caci daca uit de conturile goale, si uit sigur, atunci m-a luat dracu! Platesc de-mi sar capacele. Pentru ce?! E ca un serviciu nesolicitat. Banca ar trebui sa-mi desfiinteze automat contul daca e gol. Asa ar fi normal. Dar cine mai stie de normalitate in tara asta plina de mafie.
Buna dimineata!
Crioan [utilizator], Vineri, 11 august 2017, 17:16
+5/9
Discutia a ajuns off-topic ...

"in special administrarea conturilor goale"

sigur ca ma deranjeaza si pe mine, dar asta-i problema veche, de prin 2000. Am lichidat ultimul depozit, dar nu am inchis si contul curent, asa ca peste ani m-am trezit si cu datorii, si pe lista neagra (ceea ce a fost o treaba excelenta, m-a ferit de pericolul creditelor!)

Da, este suparator si ilogic, ce cheltuieli au cu administrarea unui cint GOL, si de ce se trece la datporie, ca doar nu am cerut imprumut?!
inca 3 comentarii comenteaza