Sari direct la conținut

O cafenea din Viena ii pune la plata pe turistii care isi lasa prea mult telefoanele si laptop-urile la incarcat

HotNews.ro
O cafenea din Viena ii pune la plata pe turistii care isi lasa prea mult telefoanele si laptop-urile la incarcat

O cafenea din Viena a decis sa-i taxeze cu un euro pe turistii care-si lasa telefonul prea mult timp la incarcat, patronul cafenelei spunand ca extrem de multi turistii vor sa-si incarce aparatele electronice, insa cineva trebuie sa plateasca si pentru curentul electric. Taxa este de un euro si se aplica celor care-si lasa aparatele mai mult de doua ore in priza, scrie The Local.

O turista care a stat doua ore la cafeneaua din celebra casa Hundertwasser a scris pe Facebook ca a consumat patru pahare de spritzer si, cand a venit nota, a vazut ca a fost taxata cu un euro pentru ca in tot acest timp a avut telefonul la incarcat.

Galina Pokorny, managerul cafenelei, a spus pentru ziarul Kurier ca nu ii taxeaza decat pe cei care tin aparatul la incarcat mai mult de doua ore. Ea spune ca zilnic extrem de multi turisti cer curent pentru a-si incarca telefoanele, tabletele si aparatele foto si ca, daca 15 minute la incarcat nu reprezinta o problema, cei care exagereaza trebuie sa fie taxati, deoarece electricitatea costa.

Din punct de vedere legal o cafenea are voie sa perceapa o astfel de taxa, cu conditia ca turistul sa fi fost verbal anuntat ca aceasta taxa exista.

Calculele arata ca, in medie, pe an, curentul consumat cu incarcarea unui smartphone costa aproximativ un euro.

De cativa ani unele cafenele din Viena, aproximativ 20%, ii taxeaza pe turistii care cer apa de la robinet.

ARHIVĂ COMENTARII
Marius_23 • 2017-02-16 15:32:18
Doar administratorul e responsabil ca la sfarsitul fiecarei luni sa fie la zi cu toate cheltuielile . Banuiesc ca a deschis cafeneaua sa-si acopere cheltuielile si sa ramana cu un mic profit . Curentul o fi costand foarte putin dar chiria/ratele la banca pentru spatiu, salariile, impozitele, tot ce se afla in interior si alte cheltuieli neprevazute ce apar, absolut toate sunt suportate de administrator . In timp ce laptopul/tableta/telefonul stau la incarcat faptul ca cineva plateste tot ce am enumerat mai sus inseamna costuri serioase . Costuri care este normal sa fie suportate de catre cei care beneficiaza . La fel cum o cafea cuprinde in pretul ei toate cheltuielile firmei respective tot asa si faptul ca cineva isi doreste un serviciu suplimentar trebuie sa includa aceste cheltuieli astfel incat afacerea sa poata sa ramana pe piata si sa serveasca in continuare clientii, ca asta este rostul unei afaceri .
0 0
2017-02-17 12:28:30
0 0
Mihai_S • 2017-02-16 16:49:46
Am mancat la un fastfood in Viena acum 5 ani iar cand m-am dus la baie, baia localului , era cu bariera ca la metrou si se achita un euro !!! Mi s-a parut dezgustatorsi de neam prost, putea sa puna 30 centi in plus la fiecare produs vandut si nu se mai faceau de rusine. Precizez ca era inzona centrala
0 0
MoemBius • 2017-02-16 22:19:36
200W ( in cazul cel mai prost cu putintza) considerind ca laptopul de la incarcat consuma 100W pe ora cu toate ca marea majoritate papa cam 60 W max 200 W = 1 Euro ...-> 1 kw e cam 5 Euro .....nu vi se pare oarecum cam mult? In Austria daca nu ma insel 1 Kw este 20 de euro centi deci corespunzator de 5 ori mai putin ...pentru 200 de W ar veni cam 4 eurocenti pentru cei consumati vreme de 2 ore. de la 4 euro centi la 1 euro sint ce ....taxe sau bataia de joc Penibil Si eu care credeam ca austriecii de rind sint baieti corecti
0 0
Marius_23 • 2017-02-17 10:39:55
Am o afacere deschisa de peste 10 ani, lucrez cu oameni, prestez servicii . Acum cativa ani o cunostinta mi-a zis ca eu ma imbogatesc din afacere si o deschida si el . I-am zis nu ai decat sa-ti deschizi, tot timpul investesc si nu e simplu deloc . Si-a deschis dar in mai putin de un an a inchis . Nu si-a scos nici macar investitia . Am investit in firma exact ca si cum as fi deshis pentru mine, si m-am multumit intotdeuna cu un castig foarte mic dar desigur zilnic dai de oameni care au impresia ca le iei bani pe degeaba, din pacate multi cred ca iti fac un fel de favor ca le prestezi un serviciu in loc sa se bucure ... Mi-a venit un client intr-o dimineata, eu lucrasem la intretinere pana aproape de dimineata si mi-a propus un tarif mai mic . Nu am mai reusit sa ma controlez si i-am propus ca el sa plateasca doar curentul si eu sa platesc eu restul cheltuielilor, omul a plecat "revoltat" . Singura "vina" pe care o ai fata de astfel de oameni este ca ai deschis o afacere mica din care traiesti modest si ai nimerit sa-l ai ca si client . Lasa ca va dau politicienii corupti servicii si produse ... din pacate multi nu stiu sa aprecieze onestitatea si vedem ce se intimpla peste tot, hotii si mincinosii castiga teren si din pacate unii oameni atata merita, sa fie mintiti si furati .
0 0
MoemBius • 2017-02-18 20:04:08
Sa inteleg ca principalul obiect de activitate al cafenelei e sa lase clientii sa i incarce dispozitivele Sint de acord cu ce zici tu acolo ....da nu prea seamana cu ce intrebam eu Tie ti se pare corect ca pentru a si incarca telefonu sa platesti de 20 de ori mai mult decat costa? imi imping angajatii cafenelei curentu pe fir? dau din pedale sa produca ...curentul electric? iti inteleg supararea in ceea ce expui acolo dar in acelasi timp ....daca imi dai voie eu vorbem de cu totul altceva imi pare rau ca ai ...explodat asa dar nu are nimic in comun din ce relatezi cu ce ziceam eu Si daca zici acolo si de hoti politicieni si ...bla bla habar nu am de unde ai tras tu concluzia ca eu as fi de acord cu ce zici tu acolo in momentul in care ziceam ca ....nu mi se pare corect sa platesc de 10 ori mai mult pentru curentu pe care eventual il folosesc sa mi incarc telefonu ...in timp ce mi beau cafeaua. Probabil ca o sa mi treaca si nu o sa mai beau cafeaua acolo ci in alt loc unde eventual o sa pot plati un pret decent. In ce faci tu sau ce spui tu ca faci ...muncesti pt banii aia si ai dreptate dar la cafenea ....imi pune la dispozitie o priza pentru curent ....no offense da nu e chiar aceeasi treaba Ai tras o concluzie eronata pentru doua situatii DIFERITE
0 0
Marius_23 • 2017-02-19 12:11:49
Ideea este ca o firma are cheltuieli pe care trebuie sa le scoata, altfel da faliment . Sa zicem ca o cafenea are nevoie de circa 100 de clienti pe zi pentru a functiona . Inainte de a incepe revolutia dispozitivelor mobile probabil ca oamenii veneau si stateau cate 30 de minute la o cafea . Banuiesc ca acum multi clienti stau la o cafea 2-3 ore ceea ce ar impinge 100% firma spre faliment daca nu s-ar percepe si tariful respectiv . S-a precizat ca pentru 15 minute de incarcare clientul nu este taxat . Administratorul are tot dreptul moral si legal sa practice tarife care sa-i permita functionarea firmei . Ca unii clienti nu pot sau nu vor sa inteleaga acest fapt este strict problema lor . Ceea ce am afirmat despre munca, onestitate este adevarat 100% . Nu este bla bla bla, oamenii vor sa fie "pieptanati" . Firmele mici nu le vand gogosi oamenilor, nu-i fac mai destepti, mai frumosi, mai interesanti, mai tineri, mai harnici, etc ... Daca nu poti sa respecti faptul ca cineva poate cheltuie 30 de euro in trei ore cat tu esti client acolo si tu contribui cu 2 euro dar ai impresia ca e mult du-te unde e mai ieftin ce sa zic . Firma imparte cheltuielile cu clientii, cam asta e modelul si este de bun simt si corect din toate punctele de vedere .
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro